تور قشم بهتر است یا چابهار؟

بسیاری از افرادی که قصد مسافرت به جنوب را دارند این سوال ها برایشان به وجود می آید که تور قشم بهتر است یا چابهار؟ قشم قشنگ تر است یا چابهار؟ برای خرید چابهار بهتر است یا قشم؟ بسیاری از مردم علاقه دارند در زمستان به مناطقی سفر کنند که آب و هوای فوق العاده ای داشته باشد و هزینه سفر کم باشد.

معرفی تورهای قشم و چابهار آذربال

در این مقاله سعی داریم برای شما به طور کامل در مورد تور قشم و تور چابهار صحبت کنیم و مقایسه ایی انجام دهیم.

بزرگترین جزیره خلیج فارس، جزیره قشم است که در طول سال بیش از یک میلیون نفر به آن سفر می کنند، جاذبه های گردشگری و طبیعی بسیاری نظیر غارهای خربس، جنگل های حرا، تنگه چاهکوه، غار نمکدان، دره ستاره ها، جزایر سیمین و ناز و دلفین های آبی در دل خود جای داده است.

تنها بندر اقیانوسی ایران، چابهار است که در کرانه اقیانوس هند و دریای مکران است. فراوان ترین جاذبه های گردشگری و طبیعی در چابهار نیز قرار دارد. همچنین از نقاط مختلف دنیا به این شهر زیبا سفر می کنند.

مقایسه تور قشم بهتر است یا چابهار؟

در این مقاله سعی داریم تور قشم و تور چابهار را از دید های مختلفی مقایسه کنیم.

فرهنگ و مردم

در مقایسه تور قشم بهتر است یا چابهار؟ یکی از مهم ترین نکات فرهنگ مردمان قشم و چابهار می باشد. جذاب ترین و لذت بخش ترین قسمت سفر، مربوط می شود به شناخت و آشنایی فرهنگ و مردمان آن بخشی که به آن سفر می کنید. مردمان چابهار اهل سنت هستند و زبان رسمی آنها بلوچی مکران است. افرادی که اهل چابهار هستند بسیار مهمان نواز و خونگرم می باشند.

مردمان قشم نیز خونگرم و مهمان نواز هستند و فرهنگ غنی نیز دارند، زبان رسمی مردمان قشم بسیار جالب است مردمان این شهر به زبان جزیرتی صحبت می کنند و ترکیبی از گویش های مختلف ایرانی نظیر عربی، بندری، لارستان، مینابی و برخی از زبان‌های پرتغالی، هندی، زنگبار، حبشی آفریقایی و انگلیسی می‌باشد.

آب و هوای قشم و چابهار

در چابهار معمولا آب و هوای بهاری و مطبوع در طول سال حاکم است می توان گفت سردترین روز سال در چابهار به 10 درجه می رسد و گرم ترین آن به 36 درجه می رسد. دمای دلپذیر در این منطقه به دلیل فاصله کم چابهار با مدار راس السرطان است.

آب و هوایی قشم گرم و خشک است و در این منطقه بالاترین رطوبت هوا وجود دارد. فشار هوا در این منطقه در تابستان به کمتر از هزار میلی بار می رسد. در مقایسه تور قشم بهتر است یا چابهار؟ باید بدانید که بهترین زمان برای سفر به جزیره قشم ماه های دی و بهمن است.

آب و هوای قشم و چابهار
خصوصیات آب و هوای قشم و چابهار

موقعیت جغرافیایی شهر قشم و شهر چابهار

جزیره قشم از شمال به بندرعباس،جنوب به جزیره هنگام، بخشی از شهرستان بندر لنگه و مرکز بخش خمیر و از شرق به جزیره لارک متصل می شود. در جهان بزرگترین جزیره غیر مستقل است و در بخش حساس و استراتژیک خلیج فارس و در دهانه هرمز قرار دارد.

در هنگام مقایسه تور قشم و تور چابهار یکی از نکات مهم برای بررسی موقعیت جغرافیایی این دو شهر می باشد. بندر چابهار در قسمت جنوبی سیستان و بلوچستان قرار دارد از شمال به شهرستان قصرقند، از شرق به شهرستان دشتیاری، از غرب به شهرستان کنارک و از جنوب به دریای عمان وصل شده است.

خرید در قشم بهتر است یا چابهار؟

همانطور که می دانید بیشتر افراد به خصوص خانم ها در سفر علاقه بسیار زیادی به خرید کردن دارند. از این رو می توان گفت مهم ترین نکته در مقایسه تور قشم بهتر است یا چابهار؟ مراکز خرید موجود در این دو شهر می باشد. چند سالی می شود که بندر چابهار به منطقه آزاد تبدیل شده است و بسیاری از تاجران توجهشان به این منطقه جلب شده است.

به نسبت جزیره قشم قیمت اجناس در بندر چابهار بسیار پایین است و گردشگران با هر بودجه ای که دارند می توانند خرید کنند. مراکز خرید زیادی نظیر مجتمع تجاری صالحیار، تیس، پردیس، صدف و دکه بازار زنان در چابهار وجود دارد و با قیمت مناسب و کیفیت بالا می توانید جنس مورد نظر خود را خرید کنید.

خرید در تور قشم بهتر است یا چابهار؟
خرید در قشم و چابهار

سواحل قشم بهتر است یا چابهار؟

بدون شک سواحل نیز در مقایسه تور قشم بهتر است یا چابهار؟ نقش مهمی دارد. زیباترین سواحل جنوب ایران، سواحل چابهار است و جزء سواحل بکر و حیرت انگیز و تمیز ایران است به دلیل این که از پیوند تپه های صخره ای و آب های آزاد به وجود آمده است.

باید به این نکته توجه کنیم که در جزیره قشم سواحل و کرانه های زیادی وجود دارد که ویژگی های خاص و منحصر به فردی از جمله تنوع سواحل صخره ای، گلی و ماسه به صورت یک جا می توان اشاره کرد. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که محل زندگی دلفین های باهوش و بازیگوش در یکی از سواحل جزیره زیبای قشم است.

مقایسه تور قشم و تور چابهار از نظر گردشگری

بسیاری از مردم در نگاه اول عقیده دارند که بندر چابهار فاقد جاذبه های گردشگری، بیشینه تاریخی و منطقه ای محروم است، این در صورتی است که جزء بنادر دل انگیز و معتدل جنوب کشور است. از جاذبه‌های این بندر می‌توان به کوه‌های مریخی یا مینیاتوری، دریاچه صورتی لیپار، مسجد جامع تیس، روستای درک، جنگل‌های حرا اشاره کرد.

از جاذبه های گردشگری قشم می توان به جاذبه‌های انسان ساخت، جاذبه های طبیعی، جاذبه های فرهنگی و تاریخی، گنبد نمکی نمکدان، دره ستارگان، دژ پرتغالی‌ها و ژئوپارک قشم اشاره کرد.

گردشگری در تور قشم و چابهار
گردشگری در قشم و چابهار

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل در مورد این که تور قشم بهتر است یا چابهار توضیحاتی را ارائه دهیم. همانطور که گفتیم چابهار و قشم دارای ویژگی های جذاب و منحصر به فرد است و سفر به هرکدام از این شهر ها بسیار دلپذیر و تجربه های متفاوتی دارد.

سوالات متداول تور قشم بهتر است یا چابهار؟

  1. قشم چه جاهای گردشگری دارد؟
    بزرگترین جزیره خلیج فارس، جزیره قشم است که در سال بیش از یک میلیون نفر به آن سفر می کنند، جاذبه های گردشگری و طبیعی بسیاری نظیر غارهای خربس، جنگل های حرا، تنگه چاهکوه، غار نمکدان، دره ستاره ها، جزایر سیمین و ناز و دلفین های آبی در دل خود جای داده است.
  2. خرید اجناس در چابهار به چه صورت است؟
    به نسبت جزیره قشم قیمت اجناس در بندر چابهار بسیار پایین است و گردشگران با هر بودجه ای که دارند می توانند خرید کنند.مرکز های خرید زیادی نظیر مجتمع تجاری صالحیار، تیس، پردیس، صدف و دکه بازار زنان در چابهار وجود دارد و با قیمت مناسب و کیفیت بالا می توانید جنس مورد نظر خود را خرید کنید.
  3. موقعیت جغرافیایی قشم به چه صورت است؟
    جزیره قشم از شمال به بندرعباس،جنوب به جزیره هنگام، بخشی از شهرستان بندر لنگه و مرکز بخش خمیر و از شرق به جزیره لارک متصل می شود.                                                                        

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *