معرفی 12 جاذبه گردشگری آنتالیا

معرفی 12 جاذبه گردشگری آنتالیا در سال 1400

اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید و با هدف تفریح و گردش به این شهر سفر می کنید، لازم است پیش از سفر اماکن دیدنی آن را بشناسید. ما در این مطلب شما را با 12 جاذبه گردشگری آنتالیا آشنا کرده و ویژگی های هر یک از این اماکن را خدمت شما بیان خواهیم کرد. برای درک بیشتر، می توانید تصاویر این جاذبه ها را در زیر هر مورد مشاهده کنید.

همه اماکن تفریحی آنتالیا

جاذبه گردشگری آنتالیا بیشمار است. ما در زیر چهل مورد از این مکان های دیدنی و جذاب را خدمت شما معرفی می کنیم.

تونک تپه جاذبه گردشگری آنتالیا

در بالاترین نقطه از یک تپه یک رستوران گردان، یک کلاب و یک هتل قرار گرفته است که به این مکان تونک تپه می گویند. تونک تپه در غرب شهر آنتالیا قرار دارد. از این مکان می توانید مناظر زیبایی از شهر، خلیج و کوه های اطراف را نظاره گر باشید.

تونک تپه آنتالیا
تونک تپه یکی از جاذبه های آنتالیا

آکواریوم آنتالیا

این آکواریوم در مکانی نزدیک به ساحل کنیالتی قرار گرفته است. آکواریوم آنتالیا شامل سه بخش است. این سه بخش عبارتند از:

  • اقیانوسی
    در رابطه با جانوران موجود در اقیانوس توضیح می دهد.
  • برفی
    در مورد موجودات ساکن مکان های برفی صحبت می کند.
  • جنگل بارانی
    حیوانات و گیاهان جنگلی را معرفی می کند.

این آکواریوم با 131 متر طول یکی از بزرگترین و معروف ترین آکواریوم های جهان است.

آکواریوم آنتالیا
بزرگترین آکواریوم ترکیه در آنتالیا

مرکز خرید اوزدیلک پارک

این مرکز خرید در سال 2009 افتتاح شده است. می توان گفت که این مرکز سالانه حجم عظیمی از مشتریان و گردشگران پذیرا می باشد. در واقع حدود صد نوع برند در این فروشگاه موجود است که طرفداران زیادی دارند. همچنین مرکز خرید اوزدیلک پارک آنتالیا دارای مکان های تفریحی دیگری از قبیل:

  • سینما،
  • سالن بولینگ،
  • هایپر مارکت

و محوطه ی بازی برای کودکان است.

مرکز خرید اوزدیلک پارک
مرکز خرید اوزدیلک پارک در آنتالیا

ساحل کنیالتی یکی از اماکن دیدنی آنتالیا

ساحل کنیالتی یک ساحل بسیار رویایی است که در حدود 7 کیلومتر طول دارد. هتل مجلل این ساحل ریکسوس داون تاون نام دارد. در حقیقت این ناحیه با رستوران ها، کافه ها و پارک های ساحلی معروف شناخته می شود. در این ساحل همچنین امکانات رفاهی رایگان برای شنا به اندازه ی کافی وجود دارد.

ساحل کنیالتی
ساحل کنیالتی در آنتالیا

آبشار های دودن جاذبه گردشگری آنتالیا

در این مکان دو مجموعه آبشار بالا و پایین قرار دارد. آبشار پایینی نزدیک به دریا بوده و به دریای مدیترانه می ریزد. آبشار بالا هم درون کوه های سرسبر بالای کوه قرار دارد. آبشار های دودن در حدود 12 کیلومتر از شهر آنتالیا فاصله دارند.

آبشار های دودن
آبشار های دودن آنتالیا

برج ساعت آنتالیا

برج ساعت آنتالیا در میدان کاله کاپیسی و در اول قسمت قدیمی شهر آنتالیا قرار گرفته است. قدمت این برج در واقع به قرن 19 میلادی بر می گردد.

همچنین برج ساعت آنتالیا به عنوان نمادی از ایستادگی و استواری قلمداد می شود. در گذشته به برج های زیادی در این منطقه وجود داشتند که همگی به مرور زمان از بین رفتند. به عبارتی این برج تنها بازمانده از 80 برجی می باشد که در این ناحیه از آنتالیا وجود داشته است.

برج ساعت آنتالیا
برج ساعت در آنتالیا

غار کارائین یکی از اماکن دیدنی آنتالیا

این غار در گذشته محل زندگی انسان های اولیه بوده است. از آثار کشف شده در این غار می توان به استخوان ها و دندان های انسان های پیش از تاریخ اشاره کرد. که حضور انسان ها در دو دوره ی مختلف را در این غار نشان می دهد.

غار کارائین
غار کارائین در آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا در واقع برای افرادی می تواند جذاب باشد که به تاریخ بسیار علاقه مند هستند. این موزه یکی از بزرگترین و مهم ترین موزه های ترکیه است که شامل 13 تالار و یک گالری روباز می باشد. در موزه ی باستان شناسی در حدود 5 هزار اثر هنری در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

منطقه کالیچی آنتالیا

کالیچی نام منطقه ای در قلب شهر آنتالیاست که قدمتی بسیار دیرینه دارد. این منطقه مربوط به دوره سلجوقیان و رومیان باستان می باشد. کالیچی دارای خیابان های سنگ فرش و کاخ های عثمانی است که سقف هایی سفید و قرمز دارد.

همچنین امکاناتی از قبیل هتل، رستوران، بوتیک و فروشگاه و انواع گالری های هنری در کالیچی به وفور یافت می شوند. مسجد محمد پاشا و مناره کوتاه از جاذبه های گردشگری این منطقه از آنتالیا به شمار می آید.

ساحل لارا جاذبه گردشگری آنتالیا

ساحل لارا یکی از سواحل بی نظیر آنتالیاست که یک ساحل شنی بوده و کنار دریای مدیترانه قرار دارد. دریای مدیترانه در این منظقه از آبی شفاف و امواجی آرام برخوردار می باشد. از امکانات موجود در این ساحل می توان به انواع پلاژ، رستوران، مراکز تفریحی، قایق سواری و پارک عجایب اشاره کرد.

ساحل لارا آنتالیا
ساحل معروف لارا در آنتالیا

مرکز خرید اوت لت دیپو

مرکز خرید اوت لت دیپو یکی از فروشگاه های ارزان شهر آنتالیاست که اجناس بسیار متنوعی دارد. اگر قصد دارید برای عزیزانتان سوغاتی تهیه کنید، مراجعه به این مرکز انتخابی عالی خواهد بود. 

مرکز خرید اوت لت دیپو
مرکز خرید معروف اوت لت دیپو در آنتالیا

پارک دلفین سیا لانیا

این پارک بی نظیر در 100 کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد. در این پارک آبی فوق العاده می توانید به تماشای حرکات نمایشی شیر های دریایی و دلفین های بازیگوش بنشینید. همچنین از تفریحات آبی فراوان آن نظیر استخر و سایر ورزش های آبی لذت ببرید.

پارک دلفین سیالانیا
پارک دلفین های سیالانیا در آنتالیا

بندر سیده 

یکی از معروف ترین بندر های باستانی ترکیه، بندر سیده است. ساحل ماسه ای، کافه، رستوران و ویرانه های باستانی فراوان از امکانات گردشگری این منطقه به شمار می آید.

بندر سیده آنتالیا
بندر معروف سیده در آنتالیا

 

 

بندر فاسلیز

نمونه ی دیگر جاذبه گردشگری آنتالیا بندر فاسلیز می باشد. بندر فاسلیز بندری معروف است که قدمت آن به 350 سال قبل از میلاد بر می گردد.

در آن زمان ها اسکندر مقدونی زمستان های خود را در این مکان زیبا سپری می کرد. معابد فراوان، سالن های آمفی تئاتر، تله کابین و بسیاری از امکانات تفریحی دیگر در بندر فاسلیز برای گردشگران فراهم شده است.

بندر فاسلیز آنتالیا
بندر معروف فاسلیز در آنتالیا
در پایان 
باید گفت که اگر واقعا قصد دارید به آنتالیا سفر کنید، باید پول زبادی را برای این سفر در نظر بگیرید.
زیرا آنتالیا جاذبه های تفریحی و گردشگری فراوانی دارد.
اگر شما به آنتالیا بروید ولی به این اماکن فوق العاده سر نزنید، حتما و حتما پشیمان خواهید شد. 

سوالات متداول معرفی 12 جاذبه گردشگری آنتالیا

  1. آنتالیا چه تعداد اماکن گردشگری دارد؟
    این شهر دارای بیش از 40 جادبه ی توریستی و منطقه ی گردشگری زیبا می باشد.
  2. سواحل معروف آنتالیا کدامند؟
    ساحل لارا یکی از معروف ترین سواحل آنتالیاست. پس از آن ساحل سیاه، ساحل کنیالتی، ساحل آلانیا، ساحل پاتارا، ساحل کمر، ساحل سیده و ساحل المپوس از دیگر سواحل معروف آنتالیا محسوب می شوند.
  3. سفر به آنتالیا چقدر هزینه دارد؟
    هزینه ی سفر های خارجی معمولا با نرخ ارز محاسبه می شود ولی سفر به این شهر از ایران در حدود 7 تا 10 میلیون تومان هزینه می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *