لیون شهر یونسکو

سلام. امروز طبق قررار قبلیمون قرار راجب سومین شهر کشور فرانسه یعنی شهر لیون با هم صحبت کنیم. امروز اطلاعات کلی راجب این شهر خدمتتون میگم و توی مطالب بعدی از جاذبه های گردشگری لیون با هم گپ می زنیم.

لیون سومین شهر بزرگ فرانسه است که در شرق این کشور قرار دارد. این شهر زیبا را پایتخت خوش‌گذرانی فرانسه می‌نامند که دلایل خوبی هم برای این انتخاب وجود دارد. لیون همچنین یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های اقتصادی این کشور محسوب می‌شود. تکنولوژی به بهترین وجه در تار و پود معماری تاریخی این شهر رخنه کرده و با وجود غالب بودن معماری سنتی، جوی فوق العاده گیرا به این شهر بخشیده است.  کافه‌ها، رستوران‌ها، موزه‌ها و گالری‌ها از ویژگی‌های بسیار جذاب لیون به شمار می‌روند.

پل های شهر لیون
شهر لیون

در لیون، به هر گوشه‌ای که نگاه کنید آب می‌بینید، به گونه‌ای که ۲۸ پل در این شهر وجود دارد. شهر یاد شده به وسیله‌ی دو رود بزرگ یعنی رون و سون و همچنین تپه‌های  La Croix-Rousse و Fourvière به دو ناحیه‌ی متفاوت تقسیم می‌شود. در اهمیت تاریخی لیون همین بس که همه‌ی آن به‌عنوان میراث تاریخی سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. احتمالا همین موضوع ارزش این شهر را برای سفر به خوبی نمایان می‌کند، اما شنیدن کی بود مانند دیدن. بهتر است خودتان تجربه کنید. مطلب پیش رو برای سفری ۳ تا ۵ روزه به این شهر تهیه شده است

وضعیت آب و هوایی

در حالی که شمال فرانسه زمستان‌های سرد و تابستان‌های غیر قابل پیش بینی و هر چند دلپذیری را تجربه می‌کند، جنوب این کشور اقلیمی مدیترانه‌ای شامل زمستان‌های معتدل و تابستان‌های گرم دارد. لیون در مرکز شرق فرانسه واقع شده است و معمولا زمستان‌هایی با دمای یک رقمی دارد که هرگز به زیر صفر درجه‌ی سانتی‌گراد سقوط نمی‌کند. بهار و پاییز در لیون فصل‌های بسیار مطلوبی هستند و خوشبختانه در این مدت این شهر مانند ماه‌های جولای و آگوست که با وجود گرم بودن شلوغ هستند، گردشگر خیلی زیادی را به خود نمی‌بیند. سپتامبر (پاییز) را باید مرطوب‌ترین ماه سال دانست و در هر زمانی امکان دارد باران ببارد، بنابراین لباس مناسب چنین هوایی را به همراه داشته باشید.

ساحل شهر لیون
آب و هوای شهر لیون

بهترین زمان برای رزرو هتل

تابستان‌ها (جولای و آگوست) در لیون فصل پیک یا اوج برای هتل‌ها محسوب می‌شود. در این مدت به دلیل سیل هجوم گردشگران، قیمت انواع هتل به بالاترین حد ممکن می‌رسد. زمستان‌ها را هم می‌توان فصل کاهش گردشگر یا به اصطلاح low season نامید. در این مدت به دلیل سردتر شدن هوا جمعیت کمتری روانه‌ی این شهر می‌شوند، بنابراین قیمت‌ هتل‌ها با کاهش روبرو می‌شود. در فصول بهار و زمستان هم هوای مناسبی حکمفرماست و هم قیمت‌ها منطقی‌تر هستند؛ بنابراین این دو فصل برای سفر به لیون پیشنهاد می‌شوند. در هر صورت اگر قصد سفر دارید، بهتر است از قبل اقدام به رزرو اتاق کنید تا در بدو ورود به مشکل چندانی برخورد نکنید.

جشنواره رنگ لیون
هتل های شهر لیون

مواد غذایی

لیون به خاطر داشتن رستوران‌ها و آشپزهای بسیار خوبش در بین مسافران تور فرانسه شهرت دارد. چندین رستوران عالی دارای ستاره‌ی میشلین در این شهر وجود دارد و شهرت آن‌ها به حدی است که بخشی از جاذبه‌های شهر محسوب می‌شوند. یک وعده غذا در رستوران‌های ارزان این شهر نباید هزینه‌ای بیشتر از ۱۲ یورو در بر داشته باشد. زمانی که بخواهید در رستوران‌های لیون غذا میل کنید، خواهید دید قیمت‌ها گران هستند، اما نگران نباشید، رستوران‌های Bouchon غذاهایی عالی را با قیمتی منطقی به دست مشتریان می‌دهند. در اینجا می‌توانید سه وعده‌ غذای سبک را با پرداخت تنها ۱۴/۹۰ یورو میل کنید. همچنین یک وعده غذا برای دو نفر در رستوران‌های متوسط حدود ۵۰ یورو می‌شود. مک دونالد نیز گزینه‌ای نسبتا ارزان است که اگر علاقمند باشید، می‌توانید با پرداخت ۸ یورو از آن لذت ببرید.

غذا های شهر لیون
رستوران های شهر لیون

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود ۸۱ و ۶۰ یورو تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

سخن آخر

جهت رزرو تور قشم و تور وان با ما تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *