راهنمای سفر به آنتالیا ترکیه

همه چیز در سفر به آنتالیا ترکیه

شهر آنتالیا یکی از محبوبترین شهرهای توریستی در ترکیه به شمار میرود. که بخش گسترده ای از تاریخ و فرهنگ ترکیه در این شهر جا داده شده است. شما میتوانید در هر فصلی از سال، سفر به شهر آنتالیا ترکیه را انجام دهید. چرا که این شهر آب و هوای بسیار مساعدی دارد.

این شهر جزو اولین سکونتگاه های انسانی در ترکیه به شمار می رود که همین باعث شده دیدنی های باستانی و تاریخی زیادی را در این شهر ببینید. اطلاع داشتن از مکان های گردشگری و داشتن چشم اندازی نسبت به هتل ها و امکانات این شهر، به شما کمک می کند تا یک سفر خوب را تجربه کنید.

راهنمای سفر به آنتالیا
راهنمای سفر به آنتالیا ترکیه

موقعیت جغرافیایی شهر آنتالیا

شهر آنتالیا در استان آنتالیا در غرب ترکیه واقع شده است. اسم شهر از سمت شمال با شهر بوردور و از سمت جنوب با دریای مدیترانه در ارتباط است. شهر کور کوتلی در غرب و شهر سریک در شرق آنتالیا قرار گرفته است. وسعت این شهر در حدود 1400 کیلومتر مربع می باشد و جمعیتی در حدود دو میلیون و پانصد هزار نفر در آن زندگی می کنند.

اطلاعات کلی در ارتباط با آنتالیا

  • زبان رسمی: ترکی استانبولی
  • واحد پول: لیر ترکیه
  • کد کشور: +90
  • شماره های ضروری: 112
  • اختلاف ساعت آنتالیا با ایران: 1:30 عقب تر از ساعت ایران
  • فرودگاه بین المللی: فرودگاه آنتالیا

شرایط آب و هوایی در آنتالیا

با توجه به موقعیت جغرافیایی  شهر آنتالیا، این شهر تقریبا آب و هوای مدیترانه ای دارد. در فصل تابستان آب و هوای آفتابی و در زمستان آب و هوای معتدل و نیمه بارانی دارد. اگر قصد سفر به شهر آنتالیا ترکیه دارید، پیشنهاد می کنیم که ماه فروردین و آبان را انتخاب کنید. چرا که هوا در این زمان برای رفتن به درون آب بسیار مساعد می باشد.

هزینه حمل و نقل در سفر به آنتالیا ترکیه

برای رفت و آمد در شهر آنتالیا وسایل نقلیه متنوعی از قبیل مینی بوس و دولموش وجود دارد. هزینه بلیط دولموش کمی گران تر از مینی بوس می باشد اما محدودیت پیاده شدن در ایستگاه را ندارند. شما میتوانید از درب هتل تان نیز تاکسی بگیرید. بر اساس آخرین آمارها هزینه بلیط اتوبوس 2.60 لیر و هزینه تاکسی 3 لیر می باشد.

حمل و نقل در آنتالیا
نحوه حمل و نقل در شهر انتالیا

تفریحات آبی موجود در سواحل آنتالیا

مهمترین جاذبه گردشگری این شهر سواحل آرام و زیبای مدیترانه می باشد. شما میتوانید از ورزش ها و تفریحات آبی را روی آب ها مدیترانه لذت ببرید. روی شن های ماسه ای سفید این ساحل پیاده روی کنید و اوقات خوشی را زیر نور آفتاب بگذرانید. برخی از معروف ترین ساحل های این شهر عبارتند از:

  1. ساحل لارا
  2. ساحل فاسلیس
  3. ساحل پاتارا
  4. ساحل کلئوپاترا
  5. ساحل اولیموس

در این شهر رودخانه و آبشار ماناوگات، آبشار دودن و آبشار کورشونلو وجود دارد. که اگر قصد سفر به شهر آنتالیا ترکیه را دارید، حتما برای دیدن این آبشارها بروید. لازم به ذکر است که در کنار آبشار دودن، غار کارائین وجود دارد.

معرفی جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی آنتالیا

آنتالیا مملو از جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی زیادی می باشد. در این شهر می توانند به تماشای شن، کاروالیو گلو، پارک دلفین، باغ وحش، مناطق قدیمی و… بروید. در این قسمت به معرفی برخی از معروف ترین جاذبه های این شهر را به کسانی که قصد سفر به آنتالیا ترکیه را دارند، معرفی می کنیم.

جاذبه تفریحی آنتالیا
جذابیت سفر به شهر آنتالیای ترکیه

منطقه باستانی و تاریخی آسپندوس برای سفر به آنتالیا ترکیه

شهر باستانی آسپندوس در قدیم شهری مذهبی بوده و اکنون یکی از بهترین اماکن گردشگری برای سفر به آنتالیا است، که در آن تجارت اسب مرسوم بوده است. در این شهر تنها آثاری از حمام، معابد، سالن تئاتر، کلیسا و… باقی مانده است.

پاموک قلعه ( قلعه پنبه ای)

یکی از بهترین دیدنی این شهر پاموک قلعه به شمار می رود. تراس این قلعه از تراورتن و سنگ ها رسوبی تشکیل شده است. این سنگ ها به خاطر شرایط تشکیل خاصی که در چشمه های آبگرم داشته اند، رنگ بسیار منحصر به فردی دارند.

موزه باستان شناسی آنتالیا

این موزه بزرگ دارای 13 تالار نمایشگاهی و یک گالری بزرگ بالغ می باشد که درآن بالغ بر 5 هزار اثر هنری به نمایش گذاشته شده است. آثار موجود در این موزه مربوط به دوره پالئولیتیک تا دوره عثمانی می باشد.

بزرگترین آکواریم جهان

یکی از بزرگترین آکواریوم ها در جهان در شهر آنتالیا واقع شده است که همین امر یکی از عوامل مهم در سفر به آنتالیا ترکیه است. اگر علاقه ویژه ای به حیوانات دریایی دارید؛ سفر به شهر آنتالیا ترکیه را از دست ندهید. این آکواریم مساحتی در حدود سه هکتار دارد که در سال 2012 تاسیس شده است. تونل های این آکواریم طراحی خاص خودشان را دارند، که تجربه بسیار جالبی را از دنیای زیر آب برای شما رقم می زند.

شهر قدیمی اولد تاون

یکی از قدیمی ترین شهر ای آنتالیا اولد تاون می باشد. که در این شهر خانه ها با سقف قرمز ساخته می شوند. در کنار خرید و گشت و گذار می توانید به بازدید از میدان اصلی، دروزه بزرگ، برج ساعت و مسجد معروف واقف در این شهر بروید.

هزینه اقامت در هتل های آنتالیا چقدر است؟

به منظور اقامت و سفر به شهر آنتالیا ترکیه نباید خیلی نگران هزینه ها باشید. به این خاطر که این شهر هتل با امکانات بسیار متنوعی دارد؛ که شما میتوانید با هر مقدار بودجه ای که دارید هتل مناسبتان را برای اقامت انتخاب کنید.

سخن پایانی

آژانس مسافرتی آذربال، تورهای ویژه ای را برای سفر به آنتالیا ترکیه برای شما تدارک دیده است. که شما میتوانید پیش از سفر با متخصصان این آژانس در ارتباط با امکانات و موقعیت هتل مشورت کنید.

سوالات متداول درباره راهنمای سفر به آنتالیا

آیا هزینه مربوط به خورد و خوراک در آنتالیا بالا است؟
خیر؛ خوشبختانه شما میتوانید با هر سلیقه ای که دارید، خوشمزه ترین غذا ها را با بهترین قیمت ها در این شهر پیدا کنید. در رستوران های آنتالیا میتوانید انواعی از غذاهای سنتی تا مدرن سرو کنید.

  1. آیا رنگ سواحل دریای آنتالیا یکدست می باشند؟
    خیر، سواحل آنتالیا به دو دسته تقسیم بندی می شوند. سواحل دسته غربی که به ساحل نور معروف اند، رنگ نسبتا روشن تری دارند. اما سواحل شرقی با نام سواحل ماسه های طلایی معروف است.
  2. آیا مراکز خرید متنوعی در شهر آنتالیا وجود دارد؟
    بله، البته تعداد این مرکز به نسبت استانبول کمتر است. اما با هر سلیقه ای که دارید مرکزی چون تراسینی، فروشگاه تانساش، دپو، میکروس و… وجود دارد، که رضایت شما را جلب خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *