جاهای دیدنی در تور قشم

تاریخچه جزیره قشم

پیش از پرداختن به موضوع جاهای دیدنی در تور قشم بهتر است خلاصه و یا چکیده ای از سرگذشت جزیره قشم در اختیارتان قرار دهیم. قدمت سکونت در خلیج زیبای فارس به حدود 400 هزار سال پیش باز می ‌گردد. در گذشته نام جزیره قشم، ابرکاوان، کشم و لافت بوده است. که نام ابرکاوان به زمان ساسانی باز می ‌گردد و می گویند که کاوان از اسم کاوه نیز گرفته شده و اسم فرد خاصی نیز بوده است. در آن دوران، کشاورزی در این جزیره جریان پیدا نمود که کشتی‌ ها به آن رفت و آمد داشتند و جزیره قشم تبدیل به یک مرکز فعال جهت دریانوردی گردیده بود.

جاهای دیدنی در تور قشم

قشم جز بزرگترین جزایر در استان هرمزگان می باشد. در جزیره قشم می توان معنای واقعی بوم گردی را تجربه نمود. شما می توانید در فصل پاییز با ثبت نام در تور قشم آذربال ، تمامی جاهای دیدنی در تور قشم زیبا را از نزدیک تماشا کنید. جزیره قشم از شمال به بندرعباس، از جنوب به جزیره هنگام، از جنوب غربی به جزیره ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک و همچنین از شرق به جزیره لارک دسترسی دارد.

این جزیره آب و هوایی گرم و مرطوب دارد. تابستان های قشم بسیار گرم است که در برخی مواقع دمای آن به 46 درجه هم خواهد رسید. بهترین فصل برای تور قشم، پاییز و زمستان می باشد، زیرا که در این فصل بدون نیاز به سیستم گرمایشی می توانید از آب و هوای مطبوع این جزیره زیبا نیز لذت ببرید. در ادامه قصد داریم از بهترین و جذاب ترین جاهای دیدنی در تور قشم برایتان بگوییم تا دید وسیعی از جزیره زیبای کشورمان به دست آورید. در زیر به سه هتل خوب و معتبر قشم اشاره کرده ایم:

  • هتل خلیج فارس در تور قشم
    یکی از بهترین هتل های جزیره قشم، هتل ساحلی خلیج فارس است. که به دلیل نزدیکی این هتل با ساحل، دارای آب و هوای مطلوبی نیز می باشد. 

  • هتل بوتیک فولتون در تور قشم
    اتاق های این هتل بسیار مجهز می باشند که میهمانان هر چیزی را نیاز داشته باشند در اختیارشان خواهند گذاشت. 

  • هتل آتامان در تور قشم
    مراکز خرید و همچنین بازارهای جزیره قشم از جمله مکان‌ هایی خواهد بود که گردشگران فراوانی را جذب می نماید. 
سه هتل معروف قشم
هتل های قشم

بازارهای جزیره قشم

بازارهای جزیره قشم به علت قیمت مناسب اجناس، از رونق فراوانی نیز برخوردار می باشند. در این جزیره، اصلی ترین کالا برای خرید، پوشاک است. البته می توانید لوازم ورزشی، کیف و کفش هم معمولا با قیمت هایی بسیار مناسب خریداری کنید. از مهمترین مراکز خرید در تور قشم می توان به بازار قدیمی معروف ستاره، سیتی سنتر، بازار فردوسی، بازار مروارید، بازار بزرگ خلیج فارس، بازار دریا و همچنین بازار صدف نیز اشاره نمود. که این مراکز خرید به هتل های جزیره قشم دسترسی آسانی دارند.

یازار فردوسی در تور قشم

بازار فردوسی دارای 3 طبقه می باشد که در طبقه اول و دوم حدود ۴۵۰ فروشگاه و همچنین در طبقه سوم ۱۸۰ واحد اداری و مسکونی دارد. 

مجتمع سیتی سنتر در تور قشم

مجتمع تفریحی تجاری سیتی سنتر جز جدید ترین مراکز خرید قشم به حساب می آید.

بازار بزرگ خلیج فارس در تور قشم

بازار بزرگ خلیج فارس در سمت چپ بازار ستاره قرار دارد و دارای هشتاد فروشگاه در طبقه اول و دوم می باشد. بازار بزرگ خلیج فارس محلی مناسب جهت خرید لوازم آشپزخانه به ویژه انواع ظروف می باشد.

تنگه چاهکوه در تور قشم

همان طور که از نام تنگه چاهکوه قشم مشخص است، این جاذبه دیدنی هم تنگه می باشد و هم دارای چاه‌ های فراوانی است. تنگه چاهکوه در بین کوه‌ های صخره ‌ای واقع گردیده که در ابتدای راه مسیر باز و همچنین وسیع خواهد بود که یکی از مکان های دیدنی شهر قشم است. ولی کم کم صخره‌ ها به هم نزدیکتر و فاصله‌ آن ها نیز کمتر می‌ شود. چاه‌ هایی که در این دره وجود دارند تعدادشان بسیار زیاد و عمق ‌شان کم می باشد. با دیدن شکل‌ های عجیب تنگه چاهکوه خواهید توانست تصورات جالبی را در ذهن خود بسازید.

تنگه چاهکوه
تنگه چاهکوه در تور قشم

جنگل حرا در تور قشم

خصوصیات جغرافیایی و همچنین آب و هوایی جزیره قشم بستری بسیار عالی برای پدیدار شدن جاذبه‌ های جالب و جاهای دیدنی در تور قشم می باشد. یکی از این جاذبه ها، جنگل حرای قشم است. جنگل ‌هایی با ریشه ‌های درهم تنیده و همچنین قامتی تقریبا کوتاه ولی پر از برگ و بسیار سر سبز که در تور قشم 99 آذربال می توانید از این جاذبه دیدنی لذت ببرید. این جنگل دارای درختانی شناور از نوع مانگرو می باشد که بر اثر جذر و مد از آب بیرون آمده و یا زیر آب خواهند رفت.

این درختان به آب شیرین نیاز دارند، پس آب شور را دریافت نموده که هشتاد درصد نمک آن را گرفته و شیرین می نمایند. بیست درصد مابقی نمک را از پشت برگ های خود به بیرون هدایت می کنند که همین امر یکی از عجایب هفتگانه جنگل حرا قشم است. بومی‌ های این منطقه در بین درختان تور پهن می نمایند و در ایام خاصی از سال را به صید میگو مشغول می شوند.

از طرفی دیگر، برگ‌ های این درختان نیز برای خوراک حیوانات به حساب می آید و از این جهت مردم بومی هنگامی که درخت ‌ها کاملا از آب بیرون می آیند، برگ ‌های درختان را جهت این مصارف می ‌چینند. جنگل حرای قشم زیستگاه پرندگان مهاجر می باشد که از دیگر جاذبه‌ های این جنگل، حضور انواع پرندگان بسیار زیبا در آنجا خواهد بود. پرندگانی همانند فلامینگو، پلیکان، مرغ ماهیخوار و … را می ‌توانید در جنگل حرا از نزدیک مشاهده نمایید. شما می بایست جهت تماشای این جنگل عجیب و بسیار ویژه در تور قشم پاییز 99، سوار قایق شده و بر روی آب بین درختان گردش نمایید.

جنگل حرا
جنگل حرا در تور قشم

دره ستارگان در تور قشم

بدون ‌شک یکی از بهترین عجایب و همچنین جاذبه های جزیره قشم، دره ستارگان خواهد بود. این دره یک محوطه بسیار وسیع از کوه‌ ها و صخره‌ ها می باشد که با گذشت زمان و در اثر فرسایش، دچار شکل ‌هایی عجیب و خاص شده است. هنگامی که شما در این منطقه قدم می‌ زنید، بخش های شسته شده کوه ‌ها و همچنین صخره ‌ها چشم شما را به خود جلب خواهد کرد و زمانی که باد در بین صخره‌ ها می ‌پیچد نیز صدای عجیب و جالبی شنیده خواهد شد.

از دیگر جاذبه های دیدنی در تور قشم آبان 99 می توان به غار نمکدان، غار خربس، دره تندیس ها، سد گوران، دره مجسمه ها، قلعه پرتغالی ها، دره سکوت، معدن خاک سرخ هرمز، پارک کروکودیل، باغ موزه گیاه شناسی، موزه ژئوپارک و … اشاره نمود.

دره ستارگان
دره ستارگان در تور قشم

جمع بندی

جاهای دیدنی در جزیره قشم کم نیستند، در این مطلب تنها به گوشه ای از آن ها اشاره شد. شما می توانید در رابطه با تمامی جاذبه های گردشگری جزیره قشم در مطلب تور قشم بخوانید و چنانچه قصد سفر به این جزیره زیبا و دیدنی را دارید، با ما تماس بگیرید تا از شرایط تور قشم ارزان و قیمت های آن ها مطلع شوید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *