تور وان با قطار

تور وان ترکیه با قطار

وان شهری زیباست که در ترکیه قرار دارد؛ به دلیل کم بودن هزینه های سفر به این شهر، اکثر کسانی که می خواهند به ترکیه سفر کنند و هزینه ی سفر برای آنها مهم است به این شهر سفر می کنند. تور وان با قطار یکی از تور هایی است که امروزه بیشتر مردم از آن استفاده می کنند زیرا هزینه های سفر پایین آمده، لذت آن بیشتر می شود و می توانید مدت زمان بیشتری از سفرتان لذت ببرید.

همانطور که میدانید سفر به ترکیه از تمامی راه ها امکان پذیر است اما اکثر مردم دو راه اول را انتخاب می کنند. اولین راه و سریع ترین راه سفر با هواپیما می باشد، اما راه دیگر سفر با قطار است که طرفداران زیادی بین گردشگران پیدا کرده است. تمامی نکات لازم در خصوص تور وان را در مقاله مربوطه مطالعه بفرمایید. 

مدت زمان تور وان با قطار

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که می خواهید به این شهر سفر کنید و متقاضی تور وان با قطار هستید، باید مدت زمان سفر خود را مشخص کنید. شما میتوانید در ترکیه بدون ویزا به مدت 90 روز بمانید اما هزینه ها در این کشور به نسبت کشور خودمان بالاتر است اما تورهای زمینی نهایتا تا 7 روز می توانند به شما خدمات دهند، بنابراین قبل از سفر به این شهر، برنامه های خود را بریزید و مشخص کنید هدفتان از سفر به این شهر چیست؟

مسافت تهران تا وان 334 کیلومتر است که شما 224 کیلومتر را در کشور خودمان طی می کنید و مابقی 107 کیلومتر را در کشور ترکیه می پیمایید.

سفر با قطار حدودا یک روز کامل زمان میبرد و شما برای سفر با قطار به مدت 23 ساعت در مسیر خواهید بود اما امکان دارد این زمان به دلیل بازرسی هایی که در مرز و در طول سفر انجام می شود بیشتر نیز شود.

مسیر سفر به وان با قطار
مدت زمان تور ترکیه با قطار

بهترین زمان برای تور وان با قطار

همانطور که میدانید این شهر در منطقه ای کوهستانی قرار دارد و در فصل زمستان این بسیار سرد می باشد بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهند به این شهر سفر کنند و از سرما زیاد خوششان نمی آید، بهتر است در تابستان به این شهر زیبا سفر کنید هرچند زمستان هم زیبایی های خاص خودش را دارد آن هم با قطار.

گفتنی است که در زمستان هزینه های سفر شما پایین تر می آید.

مسیر قطار وان

یکی از چیزهایی که مسافران به دنبال آن هستند تا بدانند، این است که مسیر سفرشان چگونه است و قطار از چه شهر هایی میگذرد؟ ابتدا این را باید گفت که قطار وان از شهر های تهران و تبریز مسافر سوار می کند؛ یعنی اگر می خواهید به این شهر با قطار سفر کنید یا باید از تهران یا از تبریز این کار را انجام دهید.

سپس باید گفت که این قطار از شهر های کرج، قزوین، تاکستان، خرم‌دره، زنجان، میانه، خراسانک، مراغه، عجب شیر، تبریز، سلماس و مرز رازی می گذرد؛ بعد از رسیدن به گذرگاه کاپی کوی قطار می ایستد تا مدارک مسافران چک شود.

مزایای تور وان با قطار

تور وان با قطار به طور کلی چند مزیت دارد که می خواهیم به ذکر آنها بپردازیم:

  • اولین مزیتی که این سفر برای گردشگران دارد کم شدن هزینه های آن هاست. شما با استفاده از قطار می توانید بسیاری از هزینه های سفر خود را کاهش دهید. به این صورت می توانید مدت بیشتری در وان بمانید و به تفریح بپردازید.
  • دومین مزیتی که این سفر نسبت به هواپیما و اتوموبیل شخصیتان دارد این است که اگر با عزیزانتان همسفر هستید، باید بگوییم که سفر به وان با قطار می تواند یک خاطره ی به یاد ماندنی برای شما و عزیزانتان به ارمغان بیاورد؛ چرا که دیگر خستگی پشت فرمان نشستن و سفر با هواپیما را ندارید و می توانید از منظره های اطراف لذت ببرید و یک روز کامل کنار خانواده و عزیزانتان باشید.
مزیت سفر به ترکیه با قطار
سفر با قطار

معایب سفر به وان با قطار

همانطور که گفتیم تور وان با قطار مزایایی به همراه دارد اما می توان گفت که این سفر معایبی نیز دارد که می خواهیم به شرح آنها نیز بپردازیم:

  1. از معایب سفر با قطار می توان به مدت طولانی آن اشاره کرد. اگر برای یک سفر کاری به شهر وان می خواهید سفر کنید، یک روز در راه خواهید بود و این را در نظر بگیرید.
  2. از دیگر معایب سفر با قطار می توان به معطلی برای بررسی مدارک اشاره کرد که می تواند چند ساعت شما را معطل کند.

  3. این نکته را نیز باید بگوییم که اگر از آن دسته از افراد هستید که حوصله زیادی ندارید و می خواهید به تنهایی سفر کنید باید بگوییم که سفر با قطار نمیتواند یک گزینه مناسب برای شما باشد.

نمایی از قطار در حال حرکت
سفر به وان با قطار و معایب آن

هزینه های سفر به وان با قطار

هزینه های سفر به وان ترکیه بستگی به نوع بلیط قطار و هتل شما دارد. هزینه های این تور معمولا برای مدت 3 تا 4 روز از 1.200.00 تا 2.200.000 متغیر است و این میزان می تواند در ایام تعطیل بالاتر برود. همچنین این میزان به فصلی که به این شهر سفر می کنید نیز دارد مثلا در تابستان گران تر و در زمستان به دلیل کم شدن توریست ها هزینه ها کاهش پیدا میکند.

سفر به کشور ترکیه با قطار
سفر به وان با قطار و مناظر دیدنی این شهر
جمع بندی سفر به ترکیه با قطار

به طور کلی تور وان با قطار می تواند یک خاطره دلپذیر برای شما باشد، شما می توانید سفر به ترکیه با قطار را یک فرصتی در نظر بگیرید که به سبب آن اوقات خوشی را با خانواده تان بگذرانید. شما در این مطلب مزایا و معایب سفر به وان با قطار و همچنین هزینه های مربوطه را مطالعه کردید، در آخر می توانیم بگوییم که سفر به کشور ترکیه با قطار یکی از گزینه های فوق العاده برای افراد علاقه مند به سفر است. 

سوالات متداول تور وان با قطار

  1. تور وان با قطار چگونه است؟
    سفر به وان با قطار یکی از گزینه هایی است که بیشتر گردشگران ایرانی از آن استفاده میکنند  چراکه شما می توانید با هزینه های کمتر به این شهر سفر کنید و از آن لذت ببرید.
  2. مزایایه سفر با قطار چیست؟
    سفر با قطار مزیت های خاص خودش را دارد که می توان از این مزیت ها به موارد زیر اشاره کرد:
  •       اگر به همراه عزیزانتان سفر میکنید سفر با قطار می تواند یک خاطره به یاد ماندنی برای شما تبدیل شود.
  •       خستگی کمتری دارید و می توانید از مناظر لذت ببرید.
  •       سفر با قطار هزینه های شما را کاهش می دهد.
  1. مدت زمان سفر به وان با قطار چقدر است؟
    از آنجایی که مسافت تهران تا وان 334 کیلومتر است شما حدود 23 ساعت در راه خواهید بود البته این زمان ممکن است به دلیل بررسی های مدارک در مرز بیشتر شود ولی کلا شما یک روز کامل در راه خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *