تور قشم زمینی

همه چیز درباره تور قشم زمینی

نیمه جنوبی سرزمین ایران، مقاصد بسیاری را برای گشت و گذار در خود جای داده است که هر یک جاذبه های خاص خود را دارند و تجربه ای تازه پیش رویتان قرار می دهند. خلیج همیشه فارس نیز در این بخش از کشورمان واقع شده و جزایر بسیاری را درخود جای داده است که یکی از آن ها جزیره قشم است. قشم به عنوان بزرگترین جزیره تنگه هرمز شناخته می شود. شاید تا چند سال پیش کمتر نامی از این جزیره به میان می آمد و کمتر گردشگری راهش را به سوی آن کج می کرد، اما امروزه این نگینِ خلیج فارس به یکی از پربازدیدترین مقاصد در میان گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است و تور قشم زمینی رونق گرفته است.

آب و هوای جزیره قشم

آب و هوای جزیره قشم گرم و مرطوب محسوب می شود که همین امر سبب می شود، تور قشم زمینی در فصل زمستان نیز به این جزیره، سفری لذت بخش باشد. فصل سفر به این جزیره دوست داشتنی اوایل آذر تا اوایل فروردین است چون در این زمان آب و هوا در آنجا بسیار مطبوع و دلنشین می شود و از سوی دیگر فرصت خوبی برای خریدهای نوروزی است. بسیاری از گردشگران تور قشم از تهران از اوایل آذر برای عید به خرید می پردازند و با قیمت های باورنکردنی نیازهایشان را برآورده می کنند. 

آب و هوای جزیره قشم
جزیره قشم

مسیرهای ارتباطی تور قشم

شاید ساده‌ ترین راه رسیدن به قشم، تهیه بلیط هواپیما و پیاده شدن در فرودگاه قشم باشد. اما می توانید از راه زمینی و با استفاده از قطار نیز به بندرعباس بروید و از آنجا راهی قشم شوید و هزینه تور قشم از تهران را کاهش دهید. بدین منظور بعد از اینکه به ایستگاه قطار بندرعباس رسیدید، با استفاده از تاکسی یا ون، به سمت اسکله شهید حقانی رفته و از آنجا سوار بر اتوبوس دریایی یا لنج ‌های مسافربری به سمت قشم حرکت کنید. تور قشم با قطار به دلیل اینکه که بخشی از آن با قطار و بخش دیگر با لنج پیموده می‌ شود، هیجان زیادی داشته و طرفداران آن بسیار زیاد می ‌باشد. خرید تور قشم آذربال زمینی با قطار از آذربال با توجه به مبدا سفر دارای حق انتخاب‌ های متفاوتی در نوع قطار می ‌باشد که هر یک دارای امکانات و شرایط مختلفی می ‌باشند.

هزینه تور قشم با قطار

قیمت تور قشم زمینی با قطار، وابسته به 2 پارامتر بلیط رفت و برگشت قطار و هتل محل اقامت است. همچنین ممکن است در اعیاد و یا تعطیلات این قیمت افزایش یابد. در مورد هتل محل اقامت نیز این نکته را در نظر داشته باشید که در ایام شلوغی، هتل ‌ها قیمت ‌‌های خود را افزایش می ‌دهند. قیمت تور قشم آذربال با قطار از 450 هزار تومان تا 1 میلیون و 500 هزار تومان است.

تور قشم از تهران

تور زمینی قشم از مبدا تهران شامل 2 بخش می باشد:

نمایش مسیر تهران به قشم روی نقشه
مسیر قشم از تهران

تهران به بندرعباس 

فاصله تهران تا بندرعباس ۱۲۷۶ کیلومتر و مدت ‌زمان تور قشم زمینی با قطار از تهران به بندرعباس بین 15 تا 18 ساعت است. این مسیر ریلی یکی از طولانی ‌ترین مسیرهای ریلی کشور است اما به دلیل جاذبه‌ های مسیر و راحتی سفر با قطار، این روش می‌ تواند تجربه ‌ای هیجان ‌انگیز و جذاب باشد.

مسیر تهران به بندرعباس و بندرعباس به تهران هر روز چند قطار دارد. در نتیجه شما می‌ توانید بهترین زمان حرکت و بهترین شرکت ریلی را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید. قطارهایی که از شهر تهران به بندرعباس می‌ روند شامل قطارهای رجا، غزال، بن ‌ریل و جوپار است. هرکدام از این قطارها بسته به امکاناتی که دارند، قیمت ‌های متفاوتی هم دارند. در این مسیر طولانی در تور قشم از تهران ایستگاه‌ های بین ‌راهی متعددی وجود دارد که از مهم‌ ترین آن‌ ها می‌توان به کاشان، نائین، اردکان، میبد، یزد، بافق، سیرجان و بندرعباس اشاره کرد.

بندرعباس تا قشم از دریا 

با تاکسی حدود ۲۰ دقیقه طول می‌ کشد تا از ایستگاه راه ‌آهن بندرعباس در تور زمینی قشم به اسکله حقانی برسید. این مسافت حدود 7 کیلومتر است. فاصله بندرعباس تا قشم با لنج حدودا 20 کیلومتر و مدت زمان این سفر، در صورت مساعد بودن شرایط جوی بین 40 تا 60 دقیقه است. ساعت کاری اتوبوس دریایی از بندرعباس به قشم از ۶ صبح تا ۱۱ و نیم شب، و از قشم به بندرعباس ۶ و نیم صبح تا ۱۰ شب است. البته این زمان کاری برای روزهای عادی است و اگر دریا طوفانی باشد، اتوبوس ‌های دریایی حرکت نمی‌ کنند.

بیمه مسافرتی در تور قشم زمینی

خوشبختانه باید بگوییم که شما با رزرو تور قشم زمینی آذربال می توانید از خدمات بیمه مسافرتی نیز بهرمند شوید. با داشتن بیمه مسافرتی می توانید با خیالی آسوده و دغدغه کمتری از این جزیره زیبا دیدن کنید و کمتر دغدغه هزینه های پیش بینی نشده مثل خسارت های ناشی از گم شدن چمدان را داشته باشید.

شهر زیبای قشم
بیمه مسافرتی در تور قشم زمینی

هزینه های تور زمینی قشم

باید یک مبلغی را به عنوان بودجه تفریح، گشت و گذار، خرید و همین طور کرایه تاکسی در تور قشم زمینی در نظر بگیرید تا در زمان اقامت در این جزیره با مشکل مواجه نشوید. در مورد قیمت های اجناس مراکز خرید قشم، خوب است این را بدانید که قیمت آن ها به صورت میانگین 20 تا 30 درصد ارزان تر از بازارهای تهران و دیگر شهرهای کشور است و شما با توجه به این مساله می توانید در تور قشم از تهران یک بودجه مناسب برای خرید خود در نظر بگیرید.

نکته دیگر اینکه قیمت تاکسی در قشم معمولا بر اساس ساعتی محاسبه می شود و معمولا کیلومتر، برای محاسبه کرایه تاکسی در نظر گرفته نمی شود. این بدین معنی است که شما می توانید در این جزیره یک تاکسی را به صورت ساعتی اجاره کنید و بابت کرایه نیز حدود 20 یا 25 هزار تومان بر اساس نظر راننده به او پرداخت کنید. البته اگر نیازی به گرفتن تاکسی ساعتی ندارید و می خواهید یک مسیر کوتاه را با تاکسی طی کنید، این امکان نیز برای شما وجود دارد و باید قبل از اینکه سوار ماشین مورد نظر شوید، درباره قیمت با راننده به یک توافق اولیه برسید. 

رزرو تور زمینی و آف خورده قشم 

بعضی آژانس ‌های مسافرتی اتاق ‌های هتل را اصطلاحا گارانتی می ‌کنند، یعنی تعدادی یا کل اتاق‌ های آن هتل برای یک سال رزرو آن آژانس است، بنابراین آژانس، آزاد است اتاق‌ ها را به نرخ انتخابی خود برای مسافرانش رزرو کند. گاها در فصل ‌هایی که تعداد مسافر کم است، آژانس ‌ها برای این که متضرر نشوند، اتاق‌ ها را با قیمتی ارزان ارائه می‌دهند.

به همین ترتیب امکان چارتر کردن پروازها و یا قطارها در تور قشم زمینی نیز برای آژانس‌ ها وجود دارد که این مفهوم نیز به این معناست که آژانس می ‌تواند صندلی ‌ها را از قبل رزرو کند، که همانند هتل در فصل ‌هایی که ترافیک مسافران کم است برای این که تورها با صندلی‌ های خالی حرکت نکنند، با قیمت ‌هایی بسیار پایین ارائه می ‌شوند. می ‌توان نتیجه گرفت که تور آف خورده قشم ترکیبی از هتل گارانتی شده و پرواز چارتری یا بلیط قطار است که توسط آژانس‌ هایی همچون آذربال به مسافران عرضه می ‌شود.

قایق سواری با تور
قایق سواری در آب های قشم

رزرو تور آف خورده قشم از آذربال

رزرو تور آف خورده قشم از آذربال انتخاب هوشمندانه‌ ای است زیرا علاوه بر کم هزینه در آمدن تور، با کارمزدی ناچیز می‌ توانید از تجربه کارشناسان فروش و ارتباطات ما استفاده کنید تا بهترین تور قشم زمینی و تور قشم هوایی را برای شما رزرو کنند، با این کار دیگر دچار اشتباه در خرید بلیط و رزرو اتاق نمی‌ شوید. تور آف خورده قشم به نسبت قیمت آن می ‌تواند به صرفه و به یاد ماندنی باشد. این تور قشم از تهران مناسب خرید و استراحت است، پس از قبل حتما با توجه به آب و هوای جزیره قشم برنامه سفرتان را مشخص کنید.

زمان مناسب خرید تور آف خورده قشم

بهترین زمان ‌ها برای خرید تور آف خورده قشم چه تور قشم هوایی و چه زمینی از اواسط بهار است تا اواسط تابستان، توجه داشته باشید که در این مدت آب هوای قشم در طول روز به شدت گرم بوده و برای گشت و گذار مناسب نمی‌ باشد، ولی این تور قشم زمینی برای خرید، استراحت و گشت‌ های شبانه مناسب است.

خرید در جزیره قشم

قشم بازارهای بسیاری دارد که در آن ‌ها اجناس مختلفی با قیمت ‌هایی مناسب پیدا می ‌شود و وقتی شما با تور قشم زمینی سفر می‌ کنید به این معنی است که هزینه اضافی که صرفه جویی کردید را می ‌توانید برای خرید صرف کنید. به عنوان مثال بازارهای قشم و درگهان محل ‌های مناسبی برای خرید انواع لباس، زیور آلات و سیسمونی و… است. برای خرید لباس ‌های زنانه به صورت عمده می‌ توانید به بازار قدیم درگهان و بازار دو دولفین درگهان سر بزنید، اگر به بازار دو دولفین رفتید حتما از طبقه بالا دیدن کنید. در قشم نیز می‌ توانید به بازار ستاره که یکی از قدیمی‌ ترین بازارها است سر بزنید.

تفریحات کم هزینه در تور قشم زمینی

اگر به دنبال تفریحات کم هزینه در تور قشم زمینی هستید ما به شما سر زدن به پارک زیتون را پیشنهاد می‌کنیم، می‌ توانید ساعت‌ ها در این پارک قدم بزنید و منظره فوق العاده غروب خورشید را نظاره کنید. پارک زیتون ساحل مناسبی نیز دارد که برای شنا مناسب است. از این پارک نزدیک به 15 دقیقه تا فست فود شاورما فاصله دارید که می‌توانید ساندویچ ‌هایی لذیذ و مقرون به صرفه نوش جان کنید. می ‌توانید بعد از آن از سیتی سنترهای 1 و 2 که با پل به یکدیگر متصل هستند نیز دیدن کنید و در کافه‌ بالای آن نوشیدنی نوش جان کنید.

تور قشم آذربال
آکواریوم قشم

سوالات متداول تور قشم زمینی

  • بهترین زمان و ارزان ترین زمان سفر به قشم چه زمانی است؟
    فصل زمستان به علاوه اواخر فصل پاییز و همین طور اوایل فروردین به عنوان بهترین زمان سفر شناخته می شوند. شما در این زمان از سال می توانید از آب و هوای مطبوع تری در قشم بهره ببرید و گشت و گذار آسوده تری را در این جزیره تجربه کنید. از آنجایی که قشم در جنوب کشورمان قرار گرفته و آب و هوای گرمی در فصل تابستان دارد، می توان گفت که در فصل تابستان تور زمینی قشم از همیشه ارزان تر می شود و می توان تور آف خورده قشم را در این زمان یافت.
  • کدام منطقه قشم برای اقامت مناسب است؟
    مرکز شهر قشم و منطقه درگهان به عنوان محبوب ترین مناطق این جزیره برای اقامت شناخته می شوند و اکثر مسافران در تور زمینی قشم هتل های این دو منطقه را برای اقامت انتخاب می کنند.
  • فصل حراجی در قشم چه زمانی است؟
    اگر به دنبال خرید ارزان در تور زمینی قشم هستید، باید این را بدانید که در فصل تابستان خرید از قشم از همیشه مقرون به صرفه تر می شود. البته در باقی ایام سال نیز قیمت ها در بازارهای این جزیره پایین است. اما به هر حال این یک واقعیت است که قیمت اجناس در این جزیره در فصل تابستان کمتر هم می شود و شما می توانید در تور قشم از تهران ویژه تابستان از این فرصت بهره ببرید.
  • قیمت غذا در قشم چقدر است؟
    هزینه خوردن یک وعده غذایی در یکی از رستوران های قشم به صورت میانگین برای دو نفر حدود 100 هزار تومان است. البته رستوران های گرانتر و یا حتی ارزانتر از این هم در جزیره قشم وجود دارد که شما می توانید در تور زمینی قشم به آن ها مراجعه کنید. نکته اینجاست که قیمت غذاهای محلی در رستوران های محلی قشم پایین تر است.
  • بهترین هتل های ارزان قشم کدام ها هستند؟
    در تور زمینی قشم، هتل های ارزان متعددی برای شما وجود دارند که از میان آن ها هتل هایی مثل هتل سان سیتی و هتل رویال در نزدیکی مرکز شهر و هتل پرشین گلف در نزدیکی درگهان از بقیه معروف تر شده اند. یک هتل ساحلی نیز به نام هتل خلیج فارس قشم وجود دارد که با اینکه در نزدیکی مرکز شهر نیست، اما آرامش خوبی دارد و اقامت در آن نیز برای افرادی که خیلی اهل خرید و شلوغی نیستند، گزینه مناسبی است.

ویدئو جاذبه های گردگشری قشم

به یاد داشته باشید خدمات هتل‌ های درگهان با هتل ‌های قشم متفاوت است و گشت‌ های جزیره عمدتا مخصوص هتل‌ های قشم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *