بهترین فصل برای سفر به شیراز

 یکی از اولین انتخاب های سفر برای افرادی که قصد مسافرت دارند، شهر شیراز می باشد، چرا که از دیدنی‌های متنوع و طبق همه سلیقه ها است. یکی از سوالات متدوال عده زیادی از افراد که قصد سفر به شیراز را دارند این می باشد که بهترین فصل برای سفر به شیراز چیست؟

سومین شهر ایران از نظر پیشینه و پنجمین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران، شیراز می باشد. این شهر در جنوب شرقی کشور و در استان فارس قرار گرفته است. اسم شیراز در کتاب‌ها و اسناد تاریخی با اسم های متفاوتی مثل تیرازیس، شیرازیس و شیراز به ثبت رسیده و پایتخت ایران در زمان صفاریان، بوییان و زندیان، بوده است.

قابل ذکر می باشد که بهترین فصل سفر به شیراز بهار و بهترین ماه برای آن اردیبهشت و بعد از آن پاییز است. و نوروز هم یکی دیگر از مواقع مناسب برای سفر به این شهر می باشد. که قصد داریم در ارتباط با اینکه چرا بهترین فصل برای سفر به شیراز بهار و اردیبهشت ماه می باشد نیز به شرح بپردازیم.

بهترین فصل سفر به شیراز از جهت آب و هوایی

شیراز به طور تقریبی شهری چهار فصل است و آب و هوای گرم و خشکی دارد. تابستان‌های شیراز گرم و زمستان‌های آن هم سرد است، اما بالاترین و پایین ترین دمای آن به صورت تخمینی به ۳۵ درجه سانتی گراد می‌رسد.

 در صورت کلی می‌توان گفت شیراز از آب و هوای به نسبت معتدل و خوبی برخوردار است و هر چند سال یک بار مردم بارش برف را تجربه می کنند. سفر به شیراز در ماه اردیبهشت براساس آب و هوا دارای مطلوب ترین ویژگی ها بوده و برای مسافرت کاملا مناسب است.

در حقیقت اردیبهشت بهترین فصل سفر به شیراز برای بازدید مکان های گردشگری این شهر هم هست. برای این که در سفر به شیراز این مکان های گردشگری را از دست ندهید، با ما در مقاله آذربال که بهترین محل های دیدنی شیراز را معرفی می کنیم، همراه باشید.

بهترین فصل سفر به شیراز
فصل مناسب سفر به شیراز از لحاظ آب و هوایی

کم هزینه ترین زمان سفر به شیراز

همانگونه که می دانید بهترین فصل برای سفر به شیراز براساس قیمت، زمانی می باشد که کمترین مسافر به آن شهر، سفر کرده باشد. از آغاز فروردین تا پایان اردیبهشت و از نیمه شهریور تا اوایل مهر ماه، شیراز در اوج ترافیک مسافرانی می باشد که جهت دیدن این شهر وارد استان فارس شده‌اند، در نتیجه اگر قیمت برایتان در الویت است، توصیه می کنیم که شیراز را در اوایل پاییز و اواخر زمستان برای مسافرت انتخاب کنید.

چرا بهترین فصل برای سفر به شیراز اردیبهشت است؟

به قدری ماه اردیبهشت در شیراز قابل توجه است که نمی‌توان به ماه دیگری جهت سفر به این شهر فکر کرد. آب و هوای مساعد و طبیعت چشم نواز شیراز در ماه اردیبهشت واقعا انکار نشدنی است.

 اگر می‌خواهید از اضطراب دور شوید و یک سفر لذت ‌بخش همراه با آرامش داشته باشید، قطعا سفر به شیراز در اردیبهشت برای شما مناسب ترین انتخاب است. طبیعت زیبا و ویژه این شهر تاریخی را می‌توان از دیگر علل سفر به شیراز در ماه اردیبهشت دانست که بدون شک مثل آن را در هیچ کدام از ماه‌های دیگر سال تجربه نخواهید کرد.

فصل مناسب مسافرت به شیراز
سفر به شهر شیراز در اردیبهشت ماه

چرا بهترین فصل برای سفر به شیراز نوروز است؟

شیراز به شهر شعر و شاعری و باغ گل و بلبل معروفیت ملی و جهانی داشته و عید نوروز در این شهر تاریخی حال و هوای ویژه ای دارد. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، دست کم یک هفته زمان برای ماندن در این شهر بگذارید.

 چرا که شیراز جاذبه‌های گردشگری و مکان های دیدنی زیادی دارد که به هیچ وجه نمی‌توان آن‌ها را از دست داد. مردم این شهر بسیار مهربان و خونگرم می باشند و لهجه ی بسیار شیرینی دارند.

 افراد ساکن این شهر حدودا از یک ماه قبل به استقبال سال نو می روند و به خرید لباس نو، شیرینی و شکلات می پردازند. یک رسم جالب و خاص در بین مردم شهر شیراز، چیدن هفت میم در کنار هفت سین است.

 هفت میم در شیراز عبارتست از: مرغ، ماهی، میگو، مویز، ماست، مسقطی و مدنی یا همان لیمو شیرین می باشد که هیچ یک از سفره شیرازی‌ها حذف نمی شوند و هر یک نشانه یک آرزوی خوب در سال نو هستند.

 اگر که قصد دارید نوروز امسال به شهر دیدنی شیراز سفر کنید، توصیه می شود برای راحتی خیال خود، از قبل هتل رزرو کنید. دروازه قرآن، حافظیه، سعدیه، امام زاده شاه چراغ (ع)، ارگ کریم‌خان، نارنجستان قوام و باغ‌های شیراز را می‌توان قسمتی از مکان های دیدنی محبوب و مشهور این شهر به شمار می رود که نباید هیچ یک از آن‌ها را در سفر به شیراز از دست داد.

بهترین فصل برای سفر به شیراز در نوروز
بهترین فصل سفر به شیراز در نوروز

سفر به شیراز در اردیبهشت ماه

تنها شهر ایران که یک روز خاص برای بزرگداشت آن در تقویم درج شده است، شهر شیراز است. روز ۱۵ اردیبهشت در تقویم به اسم روز شیراز ثبت شده و این موضوع نشان از اهمیت ویژه این شهر تاریخی دارد.

 شیرازی‌ها برای این روز اهمیت ویژه ای قائل می باشند و آداب و رسوم خاصی را دارند. برگزاری نمایشگاه‌های متعدد و به پرواز در آوردن بالن را می‌توان فقط بعضی از مراسمات مردم شیراز به مناسبت بزرگداشت روز ۱۵ اردیبهشت دانست. دقت کنید که حتی روز شیراز هم در ماه اردیبهشت است و این مورد قطعا نشان از زیبایی و طبیعت بی‌نظیر این ماه در شیراز دارد.

زمان مناسب سفر به شیراز در فصل پاییز

بهترین فصل برای سفر به شیراز بعد از بهار، ماه پاییز است. آب و هوای شیراز در فصل پاییز بسیار معتدل و دل انگیز می باشد و با نسیم نسبتا خنکی همراه است. شیراز در فصل پاییز هم میزبان عده زیادی از مسافران می باشد و بهترین فصل از نظر آب و هوا به شمار می رود.

 اگر از یک فرد شیرازی بپرسید که کدام فصل از نظر آب و هوا در شیراز بهتر است، قطعا پاییز را به شما پیشنهاد می کند. دقت داشته باشید که سفر به شیراز در فصل پاییز اضافه بر آب و هوای مطلوب و مناسب، از جهت اقتصادی هم مقرون به صرفه‌تر بوده و هزینه کمتری را در سفر شامل خواهد داشت.

 چراکه همانگونه که ذکر شد سفر به شیراز در فصل بهار به علت ترافیک بسیار زیاد مسافران، باعث هزینه بالاتری در زمینه تهیه بلیط و رزرو هتل خواهد بود. اگر نیت اصلی شما برای سفر، آرامش است، حتما فصل پاییز در شیراز برای شما بهترین گزینه به حساب می‌آید. آب و هوای مطلوب این فصل در کنار رنگبندی زیبای مناظر و خش خش برگ‌های پاییزی، آرامشی خاطره انگیز به شما خواهد بخشید.

 
بهترین فصل برای سفر به شیراز
پاییز بهترین فصل سفر به شیراز
سخن پایانی 

توصیه می شود که تا حد امکان فصل بهار و ماه اردیبهشت را برای سفر به شیراز انتخاب کنید، البته فصل پاییز این شهر هم بسی دیدنی است. امیدواریم توانسته باشیم به جنبه‌های متفاوت بهترین فصل برای سفر به شیراز پرداخته باشیم تا شما عزیزان بهتر برای زمان‌بندی مناسب سفر به شیراز تصمیم بگیرید.

سوالات متدوال بهترین فصل برای سفر به شیراز

  1. بهترین فصل برای سفر به شیراز چیست؟
    قابل ذکر می باشد که بهترین فصل سفر به شیراز بهار و بهترین ماه برای آن اردیبهشت و بعد از آن پاییز است. و نوروز هم یکی دیگر از مواقع مناسب برای سفر به این شهر می باشد.
  2. دلیل اهمیت پانزدهم اردیبهشت در شیراز چیست؟
    تنها شهر ایران که یک روز خاص برای بزرگداشت آن در تقویم درج شده است، شهر شیراز است. روز ۱۵ اردیبهشت در تقویم به اسم روز شیراز ثبت شده و این موضوع نشان از اهمیت ویژه این شهر تاریخی دارد.
  3. نماد فصل بهار در شیراز چیست؟
    یکی از بهترین های فصل‌ برای سفر به شیراز از جهت زیبایی و جذابیت، فصل بهار است. آب و هوای این شهر در فصل بهار ملایم می باشد و با نسیم خنکی همراه است. نماد فصل بهار در شیراز، بهار نارنج است که عطر آن شما را سرمست می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *