بهترین زمان برای سفر به قشم

نگاهی به جزیره قشم

جزیره قشم یکی از آن دسته جزیره ها است که می توانید به آن سفر کنید اما همانطور که می دانید این جزیره در جنوب کشور واقع شده است و دارای آب و هوای خشک و گرم می باشد اما در فصل های پاییز و زمستان این جزیره دارای هوای مطلوب می باشد که بسیاری از افراد ترجیح می دهند در این فصل ها به این جزیره سفر کنند. بنابراین بهترین زمان برای سفر به قشم فصل های پاییز و زمستان می باشد اما شما می توانید در فصل های تابستان و بهار نیز به این جزیره سفر کنید اما این را باید بگوییم که هوا به شدت در این فصل ها گرم است و اگر از آن دسته از افراد هستید که از گرما خوششان می آید در این فصل ها به این جزیره سفر کنید.

همانطور که می دانید جزیره قشم هم مانند جزیره کیش دارای مکان های تفریحی و دیدنی بسیاری است که می توانید از آن ها در تور قشم آذربال استفاده کنید.

همچنین این جزیره از کیش بزرگتر بوده و بنابراین دارای مکان های دیدنی بیشتری می باشد و این مکان ها بیشتر طبیعی هستند و در طی گذشت سالیان سال به وجود آمده اند.

بهترین زمان برای سفر به قشم

همانطور که می دانید جزیره قشم در جنوب کشور واقع شده است و آب و هوا در جنوب بسیار گرم می باشد، همانطور که جزیره کیش در آب و هوای گرمی قرار دارد. اما این را بدانید که این گرمی آب و هوا به دلیل نزدیک بودن به خط استوا است و به همین دلیل است که آب و هوای این مناطق گرم می باشد، اما همیشه اینگونه نیست و فصل هایی از سال است که آب و هوای این مناطق به شدت دلچسب می شوند.

درست است که آب و هوا در این مناطق بسیار گرم است اما فصل هایی هم وجود دارد که هوا بسیار خوب است و می توانید در روز ها تفریحات زیادی انجام دهید. هوا معمولا در این منطقه آفتابی است و باران های کمی را تجربه می کند. اکثر افراد بومی این منطقه به دلیل اینکه در این ناحیه زندگی می کنند به شرایط آب و هوایی عادت کرده اند. اما این آب و هوا برای کسانی که تازه وارد این منطقه شده اند بسیار طاقت فرسا است.

اگر در فصل تابستان به این منطقه سفر کرده باشید، حتما متوجه شده اید که هوای این منطقه به شدت گرم است و راه رفتن در این هوا بسیار مشکل است. به همین دلیل اگر از آن دسته افراد هستید که میخواهید به این جزیره سفر کنید و نمی دانید شرایط آب و هوایی این منطقه چگونه است، باید به شما بگوییم که بهترین زمان برای سفر به قشم فصل های زمستان و پاییز می باشد.

آب و هوای قشم در تابستان و بهار

شرایط آب و هوایی در جزیره قشم به دلیل نزدیک بودن به خط استوا با مناطق دیگر فرق میکند مثلا اگر در تابستان هوای تهران گرم است، در این منطقه هوای آن چند برابر تهران گرم تر است و به گونه ای است که پوست شما را می سوزاند و راه رفتن و بیرون ماندن در این منطقه را سخت می کند. شما می توانید در این فصل به قشم سفر کنید اما نمی توانید به مدت طولانی بیرون بمانید و بهتر است در مکانی بمانید که در آن کولر وجود داشته باشد. اگر مدت زیادی بیرون از هتل یا خانه بمانید، بسیار خسته می شوید و ممکن است گرما زده شوید.

آب و هوای قشم در تابستان و بهار
بهترین زمان برای سفر به قشم از نظر شرایط آب و هوایی

بنابراین زمان سفر خود را به درستی انتخاب کنید و هدفتان از سفر را مشخص کنید.

آب و هوای قشم در فصل زمستان و پاییز

قشم در فصل های زمستان و پاییز بسیار دیدنی است، بالعکس فصل های بهار و تابستان در این فصل هوا بسیار مطلوب است و شما می توانید در این فصل به راحتی به گشت و گذار بپردازید، در این فصل ها هوا نه گرم است و نه سرد و بسیار مطلوب می باشد.

آب و هوای قشم در فصل زمستان و پاییز
غروب آفتاب و امواج دریای قشم

بنابراین تعداد مسافران و گردشگران در این فصل ها بسیار بیشتر است. اگر از آن دسته از افراد هستید که نمی دانید چه زمانی به این جزیره سفر کنید باید به شما بگوییم که بهترین زمان برای سفر به قشم فصل های زمستان و پاییز هستند که می توانید در این فصل ها به گشت و گذار بپردازید.

بهترین زمان برای سفر به قشم از نظر هزینه

اما اگر از آن دسته از افراد هستید که میخواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید، باید به شما بگوییم که به دلیل مطلوب بودن آب و هوا در فصل های زمستان و پاییز تعداد مسافران و گردشگران در این زمان بیشتر می شود که به نسبت همان، قیمت های تور ها بیشتر می شود، بنابراین اگر می خواهید به این جزیره سفر کنید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید بهترین زمان برای سفر به قشم فصل های تابستان و بهار می باشند.

بهترین زمان از نظر هزینه
بهترین تفریحات آبی
جمع بندی

به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم، بهترین زمان برای سفر به قشم از نظر آب و هوایی فصل های زمستان و پاییز می باشد اما اگر میخواهید از نظر هزینه به این مقوله نگاه کنید باید بگوییم که برای صرفه جویی در هزینه هایتان می توانید در فصل های تابستان و بهار به این جزیره سفر کنید. اما به دلیل اینکه در تابستان هوا بسیار گرم می باشد، برای سفر کردن زیاد مناسب نمی باشد.

سوالات متداول بهترین زمان برای سفر به قشم

  1. بهترین زمان سفر به جزیره کیش از نظر آب و هوایی کی است؟
    بهترین زمان برای سفر به قشم از نظر آب و هوایی در فصل های زمستان و پاییز می باشد که در این فصل ها آب و هوای قشم بسیار مطلو ب می باشد.
  2. بهترین زمان سفر به قشم از نظر هزینه چه زمانی است؟
    بهترین زمان برای سفر به قشم از نظر هزینه فصل های تابستان و بهار می باشد که بدلیل کم بودن مسافر و گردشگر هزینه های تور ها کم می باشد.
  3. هزینه های سفر به قشم در فصل های مختلف چگونه است؟
    هزینه های سفر به قشم به نسبت به جزیره کیش پایین تر است اما در فصل های تابستان و بهار به دلیل کم بودن مسافر و گردشگر هزینه های سفر پایین تر می آید و در فصل زمستان و پاییز هزینه ها بیشتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *