کوشی آداسی بهتر است یا آنتالیا؟

کوشی آداسی بهتر است یا آنتالیا؟

در این مطلب می خواهیم به این موضوع بپردازیم که بین تور کوشی آداسی و تور آنتالیا بهتر است کدام را برگزینیم؛ هر دو این شهر ها از شهرهای پرطرفدار کشور زیبای ترکیه هستند و هر یک متقاضی های خاص خود را دارد. حال می خواهیم بررسی کنیم که کوشی آداسی بهتر است یا آنتالیا؟

شهرهای ساحلی ترکیه

وقتی مردم ایران راجع به مسافرت به خارج از کشور و شهرهای ساحلی با تفریحات دریایی صحبت می کنند اکثرا به دلیل نزدیک بودن شهرهای ساحلی ترکیه به ایران و امکانات خوب و در عین حال هزینه های نسبتا مناسب آن ها نسبت به شهرهای ساحلی دیگر کشورها نام کوشی آداسی، آنتالیا، بدروم، وان و مارماریس را می آورند و برای رفتن به آن ها برنامه ریزی می کنند. به هر حال شما می توانید بهترین تورهای مسافرتی این شهرهای جذاب را از آذر بال، مجری مستقیم تور وان و تور کوشی آداسی با خیالی آسوده تهیه نمایید.

حال در اینجا می خواهیم به مقایسه این شهرهای ساحلی بپردازیم و ببینیم که کوشی آداسی بهتره یا بدروم؟ و  کوشی آداسی بهتر است یا آنتالیا؟ تا بهترین مقصد را نسبت به سلیقه شخصی، روحیات و انتظارات خود برای تعطیلات تابستان انتخاب کنیم:

بازی های آبی کوشی آداسی
تفریحات آبی ترکیه

موقعیت جغرافیایی آنتالیا

آنتالیا در سواحل جنوب غربی ترکیه، در کنار کوه های توروس و دریای مدیترانه قرار دارد. این شهر بزرگترین ساحل بین‌ المللی ترکیه است که به مدیترانه‌ زیبا متصل می ‌شود. 20 شهر مختلف دارد که معروف ‌ترین آن‌ ها آلانیا، کنی آلتی و کمر هستند.

موقعیت جغرافیایی کوشی آداسی 

کوشی آداسی در غرب ترکیه و در سواحل اژه قرار دارد و یکی از ویژگی‌ های خاص آن، نزدیک بودن به جزیره یونانی ساموس است.  فاصله کوشی آداسی تا آنتالیا حدود ۳۵۰ کیلومتر است.

جمعیت

آنتالیا پنجمین شهر پر جمعیت ترکیه است و با حدود 2.5 میلیون جمعیت، مرکز استان آنتالیا و از شهرهای محبوب و توریستی کشور ترکیه است. کوشی آداسی از شهرهای ساحلی استان آیدین است و حدود 6۰ هزار نفر جمعیت دارد اما در طول فصل گرما جمعیت آن به طور قابل توجهی با افزایش روبرو می می شود. پس آنتالیا در مقایسه با کوشی آداسی شلوغ تر است و اگر به دنبال سواحل خلوت تر هستید سفر به کوشی آداسی برای شما بهتر است.

شهرت

از نظر شهرت چطور؟ کوشی آداسی به نام است یا آنتالیا؟

چون دریای مدیترانه نسبت به اژه آب سبک تر و همینطور شهرت بیشتری دارد، به همین دلیل گردشگران بیشتر آنتالیا را برای سفر انتخاب می کنند.

علت محبوبیت

دلایل محبوبیت کوشی آداسی سواحل شنی، بازی‌ های آبی، رستوران ‌های مختلف، بازارها و مراکز خرید، جنگل ‌های کاج و دیدنی های تاریخی است. علت محبوبیت آنتالیا را می ‌توان سواحل دل ‌انگیز با انواع تفریحات آبی، امکانات رفاهی و هتل ‌های لوکس، جاذبه‌ های طبیعی و تاریخی، مراکز خرید، بازارهای رنگارنگ و آب ‌و هوای مناسب دانست.

  • فرودگاه

کوشی آداسی فرودگاه ندارد و به طور خلاصه ساده ‌ترین راه رفتن به کوشی آداسی، پرواز به فرودگاه عدنان ازمیر است که در 95 کیلومتری شهر قرار دارد و باید از فرودگاه ازمیر با تاکسی، اتوبوس، قطار یا حتی کشتی ‌های مسافربری خودتان را به کوشی آداسی برسانید.

اما فرودگاه بین المللی آنتالیا واقع در 14 کیلومتری شمال شرق این شهر، یکی از اصلی ‌ترین و پرترددترین فرودگاه‌های کشور ترکیه است. البته بعد از لغو پرواز مستقیم به آنتالیا توسط دولت ایران، امکان رسیدن به این فرودگاه با ایرلاین‌های ایرانی امکان ندارد. در این‌ شرایط یا باید با ایرلاین‌های ترکیه خودتان را به فرودگاه بین‌المللی آنتالیا برسانید که به هزینه پروازتان اضافه می ‌شود یا می‌ توانید بلیط فرودگاه‌ های نزدیک مثل فرودگاه اسپارتا در 140 کیلومتری آنتالیا، و فرودگاه دنیزلی در فاصله 174 کیلومتری را تهیه کنید و راه آخر اینکه یک توقف در فرودگاه استانبول داشته باشید و بعد از آن با پرواز استانبول-آنتالیا خودتان را به مقصد برسانید.

  • آب و هوا

آب و هوای کوشی آداسی بهتر است یا آنتالیا؟ آب و هوای کوشی آداسی شباهت زیادی به ازمیر دارد اما به هر حال دو ساحل مدیترانه و اژه دارای آب و هوای معتدل مدیترانه ای هستند این یعنی تابستان های گرم و زمستان های معتدل. کوشی آداسی معمولا در تابستان بارندگی کمی دارد اما بر عکس در زمستان روزهای بارانی اش زیاد است.

آب و هوای آنتالیا در دسته مدیترانه ای قرار دارد و در اینجا تابستان های گرم و خشک و زمستان های ملایم و بارانی انتظارتان را می کشد. میانگین دمای هوا در آنتالیا در تابستان ۳۰ تا ۳۵ و در زمستان ۹ تا ۱۵ درجه سانتیگراد است. از نظر آب و هوایی این دو شهر تفاوت زیادی با هم ندارند و بهترین زمان برای سفر به آن ها بهار و تابستان است.

  • مراکز خرید

درسته که هر دوی این شهرها مراکز خرید بزرگی دارند که در آن ها معروف ترین برندها شعبه دارند اما آنتالیا مراکز خرید معروف تری دارد. اجناس مراکز خرید آنتالیا نسبت به استانبول گران تر است هم تنوع کمتری دارد اما اگر سفر شما با برگزاری جشنواره های حراج یکی شود می توانید اجناسی با قیمت های مناسب پیدا کنید.

آنتالیا دارای مراکز خرید بزرگ و جدیدی است و تنوع فروشگاه ها در آن بیشتر از کوشی آداسی است. اما با اینکه کوشی آداسی دارای مراکز خرید کمتر و محدودتری است ولی بازارهای محلی آن بسیار مفصل و گسترده هستند و گاهی با تخفیف هایی که در برخی اوقات سال فروشندگان به مشتریان می دهند می توانید اجناس و کالاهای مورد نظر خود را با حداقل قیمت خریداری کنید. از این لحاظ در حالت کلی می توان گفت که اگر قیمت اجناس چندان برای شما مهم نیست آنتالیا جهت خرید از برندهای معروف و همچنین گشت و گذار در پاساژهای بزرگ بهتر است ولی تور کوشی آداسی از لحاظ امکان خرید در بازارهای مختلف این شهر و قیمت های ارزان تر لباس، کیف و کفش های معمولی و حتی چرم مناسب تر است.

مرکز خرید ترکیه
مراکز خرید کوش آداسی

جاذبه ها و آثار تاریخی

برای دیدن آثار تاریخی کوشی آداسی بهتر است یا آنتالیا؟ شهرهای آنتالیا و کوشی آداسی جزو مناطق تاریخی کشور ترکیه هستند که دارای قدمت طولانی بوده و امروزه بسیاری از آثار باستانی و تاریخی بجا مانده از سلسله هایی مانند امپراطوری روم، یونان باستان، بیزانس (روم شرقی)، سلجوقیان و عثمانی ها را هنوز می توان در آن ها مشاهده کرد و از دیدن معماری باشکوه و جذاب بعضی از این بناها لذت برد.

اما با وجود تعداد قابل توجه آثار تاریخی بجا مانده در درون و یا نواحی اطراف این دو شهر، تور کوشی آداسی برای طرفداران و عاشقان تاریخ و دنیای گذشته بهتر است چرا که در کوشی آداسی می توانید از بسیاری از بناهای تاریخی معروف و بسیار مهم مانند کاروانسرای اوکوز محمد پاشا، معبد آرتمیس، خانه حضرت مریم، کلیسا سنت جان، جزیره کبوتر، لیدی بیچ، منطقه مسکونی پرینه و شبه جزیره دیلک دیدن کنید.

شبه جزیره دیلک
شبه جزیره دیلک در ترکیه

البته آنتالیا نیز آثار تاریخی جالبی دارد از جمله حمام رومی، شهر باستانی آسپندوس، شهر تاریخی فاسلیز، شهر باستانی ترمسوس، شهر باستانی پرگه و دهکده های المپوس و چیمائرا، شهر قدیم آنتالیا، موزه آنتالیا، مناره‌ی ییولی، دروازه هادریان و بندر قدیمی. اما در نهایت توصیه می کنیم که اگر شما هم طرفدار آثار تاریخی و باستانی هستید، بین کوشی آداسی یا آنتالیا، تور کوشی آداسی را در اولویت قرار دهید. در این شهر زیبا و نواحی اطراف آن، تنوع آثار تاریخی و دیدنی بیشتر است.

سفر خانوادگی به کوشی آداسی بهتر است یا آنتالیا؟

برای سفرهای خانوادگی کوشی آداسی بهتر است یا آنتالیا؟ اگر می خواهید بطور خانوادگی سفر کنید و به خصوص با داشتن کودکان کم سن و سال به دنبال تور مسافرتی با امکانات تفریحی مناسب و خلوت تر هستید، باز هم تور کوشی آداسی انتخاب مناسب تری است. چرا که فضایی آرام تر نسبت به آنتالیا دارد، سواحل بزرگ و وسیعی دارد و برای کودکان و نوجوانان مناسب تر است. از این رو با داشتن امکانات تفریحی مناسب برای کودکان، سفر خانوادگی به کوشی آداسی مناسب تر است. 

نمایی از کشور ترکیه
کشور ترکیه

مقایسه هتل ها

در هر دو شهر می توانید با رزرو هتل های پنج ستاره لوکس و شیک با امکانات مناسب از تور خود لذت ببرید. بسیاری از هتل های آنتالیا و کوشی آداسی دارای ساحل اختصاصی، استخر، پخش موسیقی ملایم در محوطه، امکانات بازی و تفریحی، کافی شاپ و فست فود هستند و برخی از آنها حتی دارای امکانات پارک آبی و یا فروشگاه هستند.

هتل های کوشی آداسی بهتر است یا آنتالیا؟ در کل کیفیت سرویس دهی و امکانات هتل های آنتالیا از هتل های کوشی آداسی کمی بهتر است و بعضی از هتل های آنتالیا جزو بهترین هتل های ترکیه و حتی اروپا بشمار می روند. در هر دو حالت می توانید با رزرو هتل های Uall از کلیه امکانات هتل به رایگان استفاده کنید.

قیمت تورها

آخرین معیار ما در این میان جهت سنجش و مقایسه کوشی آداسی و آنتالیا، قیمت تورهای این دو شهر است. قیمت تور کوشی آداسی بهتره یا آنتالیا؟ قیمت تور کوشی آداسی در مقایسه با قیمت تور آنتالیا بطور میانگین کمی ارزان تر است و از این رو رزرو تورهای لحظه آخری کوشی آداسی آسان تر و به صرفه تر است.

ورزش ها و تفریحات هیجان انگیز 

اگر شما جوان هستید و طالب هیجان و علاقه مند به ورزش هایی مانند کواد سواری در کوه و جنگل، قایق سواری در رودخانه وحشی و تفریحات و ورزش های دیگری از این قبیل شاید آنتالیا مکان مناسب تری بنظر برسد ولی از طرف دیگر پاراگلایدر سواری، گردش با جیپ های سافاری در جنگل های کوشی آداسی، ورزش های آبی هیجان انگیز و همچنین امکان غواصی در آب های کوشی آداسی را نیز فراموش نکنید.

کوشی آداسی بهتراست یا بدروم؟
کوش آداسی یا بدروم؟

 کوشی آداسی بهتر است یا بدروم؟

بدروم در جنوب غربی ترکیه و در منطقه دریای اژه واقع شده و از موقعیت توریستی خوبی برخوردار است. این شهر به داشتن کشتی ‌های تفریحی در جهان معروف است و فضای متفاوتی را به شما ارائه می‌ دهد، خانه‌ های سفید رنگ پهلو به پهلو و کوچه‌هایی که به دریا می ‌رسند. این شهر در گذشته شاهد تمدن‌ های زیادی بوده و بارها شاهد جنگ از طرف دریای اژه بوده است.

در جواب این سوال که کوشی آداسی بهتره یا بدروم؟ باید به مقایسه این دو شهر ساحلی از جهات مختلف بپردازیم:       

آب و هوا

آب و هوای کوشی آداسی بهتره یا بدروم؟ بدروم آب و هوایی مدیترانه ‌ای دارد، با روزهای تابستانی گرم و طولانی و در زمستان هوایی معتدل، جولای گرم‌ ترین ماه سال و طبیعتا بیشترین جمعیت مسافر را دارد و دسامبر پرباران‌ترین ماه سال است. کوشی آداسی و بدروم تقریبا آب و هوای یکسانی دارند و تفاوت چندانی ندارند. پس از نظر آب و هوایی دغدغه نداشته باشید.

مراکز خرید

کوشی آداسی یک  آوت لت بزرگ در ۵٠-۶٠ کیلومتری دارد. بدروم هم دو مرکز خرید بسیار خوب دارد و سوغاتی آن محصولات چرمی است.

جاذبه های گردشگری  و تاریخی

کوشی آداسی یک شهر کوهستانی است و جاذبه های طبیعی فراوانی دارد علاوه بر این جاذبه های تاریخی فراوانی نیز دارد.

تاریخ غنی و ۵۰۰۰ ساله بدروم و همچنین زیبایی‌ های طبیعی آن بسیاری جاهای دیدنی را برای شما فراهم می ‌سازد. برای مثال قلعه سنت پیتر که درقرن ۱۵ میلادی ساخته شده، آرامگاه هالکیارناسوس، آمفی تئاتر باستانی، معبد لابراندا که به زئوس اهدا شده بود، جزیره خرگوش، موزه هنری زکی مورن و ساحل بیتز. البته لازم به گفتن نیست که تفریحات آبی را نباید فراموش کرد مثل تور کشتی بدروم، بازدید از سواحل زیب، غواصی و شنا در آبهای نیلگون بدروم، ماهیگیری و عکاسی از زیبای‌های زیرآب.

هتل ها

هتل های کوشی آداسی بهتره یا بدروم؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که کیفیت هتل های کوشی آداسی و بدروم بسیار شبیه به هم بوده و هر دو از فضای محیطی عالی و کیفیت بالا برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *