همه چیز در مورد جزیره هنگام قشم

همانطور که می دانید جزیره قشم ایران، یکی از سرگرم کننده ترین مکان ها می باشد و سالانه افراد زیادی به آنجا می روند. ما در این مقاله به جزیره هنگام قشم، یکی از جذاب ترین جزیره ها که در نزدیکی قشم می باشد، می پردازیم. این جزیره 29 مایل دریایی تا جزیره قشم فاصله دارد و یکی از مجموعه جزایر خلیج فارس می باشد. شما می توانید با خرید تور قشم از آذربال به این جزیره زیبا سفر کنید و انواع محل ها و شگفتی های این جزیره را مشاهده کنید.

معرفی جزیره هنگام قشم

خوب است بدانید که جزیره هنگام که در نزدیکی جزیره قشم می باشد، یکی از بکرترین و جذاب ترین منظره های دیدنی قشم به حساب می آید. این جزیره هنگام از نظر خاک سرخی که دارد شهرت زیادی پیدا کرده است و همچنین این جزیره کوچک معمولا برای تفریح است. این جزیره توریستی که در 29 مایل دریایی، که می شود 2 کیلومتر جنوب شرقی قشم قرار دار. و مساحت آن به 33 کیلومتر مربع می رسد و یک ساختار به خصوص شبیه به یک مخروط ناقص دارد که دیدن آن برای هر بیننده ای لذت بخش است.

اولین تفریحی که شما در سفر به جزیره هنگام قشم خواهید داشت، قایق سواری در آب های خلیج فارس می باشد و خاطره ای ماندگار برای شما رقم می زند. این جزیره کوچک که ظاهر ساده ای دارد، با تمامی حجم زیاد از مهمانان خود در سال، به خوبی از آنها میزبانی می کنند و می توان به جرعت گفت که، با سفر به آنجا شما می توانید یکی از بهترین لحظات زندگی خود را بگذرانید و از آن به خوبی لذت ببرید. ما در این مقاله به موارد زیر می پردازیم:

  • خاک سرخ جزیره هنگام
  • دلفین ها در جزیره هنگام
  • ساحل زیبا و درخشان جزیره هنگام
  • حیات وحش در جزیره هنگام

در ادامه مقاله به شرح این گزینه ها می پردازیم و امیدوار هستیم در سفرتان به جزیره هنگام قشم، از آنها دیدن کنید و در آخر لذت ببرید.

درباره جزیره هنگام قشم
درباره جزیره هنگام

خاک سرخ جزیره هنگام

همانطور که می دانید در جنوب ایران، خاک های سرخ باعث محبوبیت این مناطق شده است و جزیره زیبا هنگام همچنین از این مورد بی بهره نیست. در این جزیره زیبا کوه و خاک های قرمز رنگی وجود دارد که به عنوان گلک نیز یاد می شوند و در صنایع زیادی مانند سنگ های تزئینی برای ساخت ساختمان، ساخت اسکله و سایر تاسیسات از آن استفاده می شود. شاید باورتان نشود که مردم بومی این جزیره از خاک آن برای تهیه نوعی مربا استفاده می کنند که به مربای سوراخ مشهور است و محبوبیت خوبی دارد.

دلفین ها در جزیره زیبا هنگام

در جزیره هنگام قشم دلفین هایی وجود دارد که یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه شده است و بسیاری از گردشگران به بهانه دیدن دلفین ها به این جزیره می روند. اگر شما در هنگام سفرتان خوش شانس باشید، می توانید دلفین هایی را مشاهده کنید که سرشان را از آب بیرون آورده اند و دارند به مسافران جدید خوش آمد می گویند. دلفین هایی که در این جزیره وجود دارند، از نوع بینی بطری می باشد زیرا که بینی آنها شبیه به بطری است.

ساحل زیبا و درخشان جزیره هنگام

همانطور که می دانید گردشگران زیادی هستند که علاقه به قدم زدن در کنار ساخل زیبا و درخشان دارند و جزیره هنگام قشم یکی از بهترین ساحل های دنیا را دارد. طول ساحل جزیره هنگام به 50 کیلومتر می رسد و در هر قدمی که برمیدارید، شاهد یک تصویر جدید و متفاوت از دریا هستید. همچنین شما می توانید به سراغ سواحل ضخره ای این منطقه بروید و در سواحل شنی استراخت کنید. هیچ چیزی آرامش بخش تر از دیدن امواج دریا و دیدن ساحلی زیبا و درخشان مانند سواحل مالدیو و کالیفرنیا نیست.

ساحل زیبا و درخشان جزیره هنگام
ساحل زیبا جزیره هنگام

حیات وحش در جزیره هنگام

می توان گفت اگر شما علاقه مند به حیوانات و حیات وحش هستید، سفر به به جزیره هنگام قشم، می تواند بهترین گزینه برای شما باشد زیرا که این جزیره با تمامی زیبایی هایی که دارد، در آب های آن حیواناتی مانند دلفین، لاک پشت، خاردم مصری و … در آن زندگی می کنند. همچنین بهتر است بدانید که با آمدن فصل پاییز و در اواسط این فصل، دلفین ها خودشان را به نزدیکی ساحل جزیره زببا هنگام می رسانند و تا اواسط اردیبهشت ماه در همین منطقه زندگی می کنند.

همچنین یکی از جاذبه های گردشگری که به لقب آکواریوم شناخه می شود، جایی است که شما می توانید، تمامی ماهی های قشنگ و رنگارنگ را به صورت آزاد و خوشحال مشاهده کنید. در این بخش از منطقه به دلیل شفافیت آب، شما می توانید به راحتی موجودات داخل آب را مشاهده کنید و فقط کافیه که کمی غذا در آن آب ها بریزید تا آنها به سطح آب بیایند و آنها را بهتر مشاهده کنید.

حیات وحش در جزیره هنگام
حیات وحش در هنگام
سخن پایانی

همانطور که در این مقاله خواندید ما به شما تمامی مناطق گردشگری جزیره هنگام قشم را شرح دادیم و همچنین درباره خود جزیره هنگام کمی به شما اطلاعات دادیم. همانطور که خواندید جزیره هنگام، ساحلی زیبا و درخشانی دارد که خیلی از مسافران در آن منطقه استراحت می کنند و از مناظر زیبا دیدن می کنند.

اگر به دنبال خرید تور جزیره قشم یا دیگر شهر های داخلی و خارجی می باشید، به آذربال مراجعه کنید. آذربال با داشتن بهترین قیمت و خدمات، شما را در سفر راهنمایی می کند و لحظات خوشی را برای شما رقم میزند.

سوالات متداول

  1. جزیره زیبا هنگام دارای چه نوع حیوانات می باشد؟
    این جزیره زیبا دارای انواع متعددی از حیوانات مانند دلفین و لاکپشت می باشد.
  2. معروف ترین جاذبه گردشگری جزیره هنگام چیست؟
    ساحل درخشان و خاک های سرخ این جزیره، یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری جزیره هنگام می باشد.
  3. برای خرید تور جزیره قشم و دیگر شهر های داخلی و خارجی باید به کجا مراجعه کرد؟
    آذربال با داشتن بهترین قیمت و خدمات، شما را در سفر راهنمایی می کند و لحظات خوشی را برای شما رقم میزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *