مناطق گردشگری شهر تفلیس

همانطور که می دانید شهر تفلیس بزرگترین شهر گرجستان و همچنین پایتخت آن کشور می باشد و ترکیبی از آثارها باستانی و زندگی مردن شهری است. ما در این مقاله به مناطق گردشگری شهر تفلیس می پردازیم و به شما کمک می کنیم که آن مناطق را به خوبی بشناسید. معماری ها جذاب، موقعیت جغرافیایی و جای گیری شهر در دره های سر سبز، فرهنگ غنی و خاص کشور گرجستان همه باهم کاری کرده اند که تفلیس به یکی از مقصدهای پرطرفدار گردشگری تبدیل شود. سالانه افراد زیادی به آنجا سفر کنند.

همچنین شما با سفر به شهر تفلیس می توانید بهترین کافه و رستوران های این شهر را مشاهده کنید و از غذا و نوشیدنی های خوشمزه بهرهمند شوید. بهتر است بدانید که شهر تفلیس از نظر جاهای اقامتی برای مسافرین و توریستی محدودیتی وجود ندارد و با تمامی مکان های گردشگری در تفلیس از گردشگران پذیرایی می کنند.

مناطق گردشگری شهر تفلیس شامل چه مواردی می باشد

همانطور که می دانید تفلیس مانند شهر و پایتخت های بزرگ دیگر  دارای موارد زیادی از نظر مناطق گردشگری می باشد، مانند پارک ها، موزه ها، خیابان های قدیمی، گالری ها و … می باشد. بیشتر شهر تفلیس دارای معماری مدرن شهری و قدیمی می باشد که باعث شده است مسافرین زیادی به آنجا سفر کنند. کوچه های باریک و خانه های باریک یکی از دلایل مهمی می باشد که مسافرین زیادی به آنجا سفر می کنند و همچنین در میان این محله های قدیمی، قلعه باشکوه و جذاب ناریکالا مشرف وجود دارد که نمایی زیبایی را به نمایش می گذارد.

مناطق گردشگری شهر تفلیس شامل موارد زیر می باشد:

  • بخش قدیمی شهر تفلیس
  • کلیسای جامع سیونی در شهر تفلیس
  • قلعه تاریخی ناریکالا در تفلیس
  • مجسمه یاد بود کارتلیس در شهر تفلیس
مناطق گردشگری شهر تفلیس شامل چه مواردی می باشد
مناطق گردشگری شهر تفلیس

بخش قدیمی شهر تفلیس

می تواگفت یکی از بهترین مناطقی که معمولا مسافرین از آنجا دیدن می کنند، از شهر قدیمی با بناهای مدرن شهری می باشد. بیشتر این بناهای تاریخی در اصل خانه های خصوصی هستند که مردم در آن زندگی می کنند. این منطقه تاریخی در دو طرف رود کر واقع شده است و قلعه تاریخی ناریکالا و یادبود کارتلیس ددا مشرف در بین آنجا قرار دارد.

همچنین بهتر است بدانید که در این بخش از شهر تفلیس می توانید بناهایی از قرن پنجم تا بیستم میلادی را مشاهده کنید و بیشتر جاذبه های گردشگری در این مناطق قرار دارد، مانند کلیساها، موزه ها، خانه های قدیمی و چوبی و حمام های گوگردی را مشاهده کنید.

کلیسای جامع سیونی یکی از مناطق گردشگری تفلیس

بهتر است بدانید که بیشتر کلیساهای گرجستان را با توجه به اماکن مقدس نام گذاشته شده است و همانطور که مشاهده می کنید. نام این کلیسا را از روی نام کوه صهیون که در اورشلیم واقع شده است نام گذاری کرده اند. این کلیسا بزرگ ترین کلیسای شهر تفلیس تا پایان قرن پنجم میلادی می باشد و این کلیسا در گذشته تخریب شده است و بعدها توسط پادشاه گرجستان، داویت چهارم در اوایل قرن دوازدهم بازسازی شده و نقاشی های داخلی کلیسا توسط گریگوری گاگارین در بین سال های 1851 تا 1855 میلادی انجام شده و همچنین بهتر است بدانید که صلیب نینوی مقدس که به عنوان مقدس ترین نشان مسیحیت ارتودکس گرجستان شناخته شده است، در این کلیسا نگهداری می شود.

کلیسای جامع سیونی در شهر تفلیس
کلیسای جامع سیونی

قلعه تاریخی ناریکالا در تفلیس

یکی از پر بازدید ترین مناطق گردشگری تفلیس که می توان نام برد قلعه ناریکالا تقلیس می باشد. همچنین خوب است بدانید که نام این قلعه به معنای قلعه کوچک می باشد و در قرن چهارم این قلعه ساخته شد و متاسفانه بار ها در تاریخ ویران شده است و در آخر دوباره باسازی شده است، آخرین باری که این قلعه تخریب شد در سال 1827 بوده است و توسط منفجر شدن باروتی که در آن نگهداری می شد تخریب شده است.

مجسمه یاد بود کارتلیس در شهر تفلیس

یکی دیگر از مناطق گردشگری شهر تفلیس مجسمه کارتلیس ددا می باشد که بر فراز بلندی های اطراف تفلیس، بر روی تپه های سولولاکی بنا شده است. کارتلیس ددا به معنای مادر کارتلی می باشد و شما از بالای آن می توانید تمام بخش های شهر را ببینید. این مجسمه از جنس آلمینیوم و تا 20 متر ارتفاع دارد. همچنین بهتر است بدانید، این مجسمه که در یک دست شمشیر و در دیگری کاسه است به این معنا است که کسانی که با نشان دوستی وارد گرجستان می شوند، از آنها با مهمان نوازی پذیرایی می شود و شمشیر به این معنی است، کسانی که با دشمنی وارد گرجستان می شوند با شمشیر از آنها پذیرایی می شود.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله خواندید ما به مناطق گردشگری تفلیس پرداختیم و به شما 4 تا از مناطق پربازدید و پر طرفدار شهر تفلیس را نام و شرح دادیم. می توان گفت یکی از مهم ترین مناطقی معمولا گردشگران از آنجا دیدن می کنند، بخش قدیمی شهر تفلیس استک که دارای بناهای قدیمی و همچین بنای های مدرن می باشد که از جذابیت بالایی برخورد دار است.

اگر به دنبال تهیه کردن یک تور برای شهر تفلیس می باشید، می توانید به آذربال مراجعه کنید. آذربال با داشتن بهترین امکانات و قیمت ها در سفر شما را راهنمایی می کنند.

سوالات متداول

  1. مهم ترین بخش گردشگری شهر تفلیس چه نام دارد؟
    بخش قدیمی شهر تفلیس، یکی از پربازدیدترین مناطق گردشگری تفلیس می باشد.
  2. معنی مجسمه کارتلیس ددا چیست؟
    کارتلیس ددا به معنی مادر کارتلی می باشد که در یک دست آن شمشیر و دیگری کاسه است، شمشیر به منظور دشمنان گرجستان و کاسه به منظور دوستان گرجستان می باشد.
  3. برای خرید تور تفلیس باید به کجا مراجعه کرد؟
    آذربال با داشتن بهترین امکانات و قیمت ها در سفر شما را راهنمایی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *