معرفی 11 مکان دیدنی دنیا

معرفی 11 مکان دیدنی دنیا در سال 1400

ما در این مطلب به معرفی 11 مکان دیدنی دنیا در سال 1400 می پردازیم و شما را با مکان های بهشتی دنیا آشنا می کنیم. می توان گفت که سفر به این نقاط از جهان می تواند خاطرات بی نظیری را برای شما فراهم نماید. پس برای اینکه بدانید این بهشت های زمینی کجای دنیا قرار گرفته اند تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

  1. آبشار ویکتوریا، زامبیا مرز زیمباوه
  2. پارک ملی دریاچه های پلیتویک، کرواسی
  3. دریاچه مورین ، کانادا
  4. شفشاون، مراکش
  5. مزارع اسطوخودوس پروانس، فرانسه
  6. پارک ملی یوسیمیتی، ایالات متحده
  7. تنگه میلفورد، نیوزیلند
  8. شالیزارهای پلکانی بانائو، فیلیپین
  9. پارک ملی ژانگجیاجی ولینگ یانگ، چین
  10. رودخانه کانو کریستالس در کشور کلمبیا
  11. برکه رتبا در کشور سنگال

در زیر می توانید توضیحات هر کدام از این موارد را مطالعه کنید.

جهت رزرو تور قشم لحظه آخری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

آبشار ویکتوریا یکی از 11 مکان دیدنی دنیا

آبشار ویکتوریا در امتداد مرز زامبیا و زیمباوه قرار گرفته است. در محدوده ی این آبشار دو پارک ملی وجود دارد. گونه های گیاهی و جانوری زیادی این دو پارک ملی را تشکیل داده اند.

آبشار ویکتوریا یکی از بلندترین آبشار های دنیاست. این آبشار در حقیقت آب رودخانه ی زامبزی را در سطح جنگل پراکنده می کند. به عبارتی می توان گفت که عامل باران شبانه روزی این منطقه وجود این آبشار است. معمولا غروب ها در این منطقه رنگین کمان های زیبایی ایجاد می شود. به همین دلیل این محل را یکی از عجایب هفت گانه ی دنیا نامیده اند.

آبشار ویکتوریا، زامبیا مرز زیمباوه
آبشار ویکتوریا کشور زیمباوه

پارک ملی دریاچه های پلیتویک، کرواسی

یکی از 11 مکان دیدنی دنیا، پارک ملی دریاچه های پلیتویک کشور کرواسی است. این پارک یکی از میراث جهانی یونسکو در کرواسی بوده و علت زیبایی این پارک وجود چندین رودخانه و 16 دریاچه ی پلکانی فیروزه ای رنگ می باشد. بر روی این دریاچه ها چندین آبشار دیدنی و زیبا میریزد که همه در زمستان به شکل آبشار یخی در می آیند.

آب های این پارک ها کریستالی و شفاف هستند و شما به دست زدن به آن شگفت زده خواهید شد. در این پارک موجودات زیادی از جمله خرس قهوه ای، گربه های وحشی، عقاب و غیره زندگی می کنند. رنگ دریاچه معمولا متغیر است و در زمان های مختلف به رنگ های جذاب دیگری نیز در می آید. بخش عمده ای از این پارک سالهاست که بدون دخالت انسانی به صورت کاملا بکر باقیمانده است.

وان یکی از شهر های زیبای ترکیه است که می توانید با خرید تور وان آذربال از آن دیدن فرمایید. 

دریاچه مورین، کانادا

دریاچه مورین یک دریاچه یخ زده است که 10 قله آن را در بر می گیرد. این دریاچه در پارک ملی بنف قرار دارد. این مکان دارای بخش های پیاده روی، دوچرخه سواری، قایق سواری و ماهیگیری و اسکی می باشد. یکی از عجایب این دریاچه را صخره های موجود در کف آن عنوان کرده اند. زیرا این صخره ها در زمان پر آبی سایه ای فیروزه ای رنگ در سطح آب ایجاد می کند. در این دریاچه موجوداتی مانند سنجاب، موش خرما و خرس زندگی می کنند.

دریاچه مورین کانادا
دریاچه مورین کشور کانادا

شفشاون در مراکش یکی از 11 مکان دیدنی دنیا

شفشاون یکی از شهر های قدیمی مراکش است که در دره ای نزدیک دریای مدیترانه قرار دارد. این شهر کاملا به رنگ آبی است و همین موضوع باعث شگفت انگیزی آن شده است. شاون یعنی دو شاخ را تماشا کن.

این شهر در گذشته یک دژ برای پناهندگان بوده است و آن زمان مردم تصمیم گرفتند که تمام شهر را آبی کنند. این مکان 200 هتل دارد که در آن ها انواع غذاهای محلی مانند بالسارا سرو می شود. در این شهر محصولاتی مانند کیف چرمی، کفش و جلیقه به فروش می رسد.

مزارع اسطوخودوس پروانس، فرانسه

یکی دیگر از 11 مکان دیدنی دنیا مزارع اسطوخودوس پروانس فرانسه است. منطقه ی پروانس فرانسه دارای مزارع گلهای اسطوخودوس است. این مزارع در تابستان ها بسیار پر بار و پوشیده از این گیاه می باشد.

فرانسوی ها بهترین زمان سفر به این مزارع را ژوئن و اوت می دانند. در محدوده این مزارع انبارهای نگهداری و تقطیر گیاه اسطوخودوس به فراوانی یافت می شود. همچنین یک موزه از این گیاه در این مکان ساخته اند.

پارک ملی یوسیمیتی، ایالات متحده

این پارک ملی در کوه های نوادا در کالیفرنیای امریکا واقع شده است. این مکان یکی از قدیمی ترین پارک های امریکا به شمار می آید.  همچنین این پارک دارای هفت هزار گونه گیاهی است. صخره های گرانیتی و گنبدی شکل ال کاپیتان، دریاچه آیینه، آبشار بوسیمیتی و یخچال های طبیعی این مکان یکی از میراث جهانی یونیسکو می باشد.

تنگه میلفورد، نیوزیلند یکی از 11 مکان دیدنی دنیا

این تنگه در فصول بارانی بسیار دیدنی است. تنگه ی میلفورد در واقع در جنوب نیوزیلند قرار دارد. جنگل های بارانی با شکوه با هزاران آبشار و صخره از زیبایی های این تنگه است. به دلیل همجواری جنگل با اقیانوس، سطح آب اقیانوس در اطراف جنگل های تنگه میلفورد به رنگ سیاه در آمده است. قایق سواری، پیاده روی، سفر با کشتی از تفریحات این منطقه است. همچنین تعداد زیادی پنگوئن، دلفین، اسب آبی و نهنگ در این منطقه زندگی می کنند.

تنگه میلفورد، نیوزیلند یکی از 11 مکان دیدنی دنیا
تنگه میلفورد در کشور نیوزلند

شالیزارهای پلکانی بانائو، فیلیپین

این منطقه یکی از 11 جاذبه تفریحی جهان است. شالیزار های بانائو قدمتی دو هزار ساله دارند. این شالیزار های پلکانی برای کشت برنج هستند. این مکان از هشتمین عجایب دنیا به شمار می آید.

پلکانی بودن این مکان نشان می دهد که فیلیپینی ها مهندسین خلاقی بوده اند. آنها یک سیستم آبیاری جالب را از جنگل های مجاور به این زمین ها سرازیر کرده اند. فرهنگ منحصر به فرد ایفاگائو سالانه گردشگران زیادی را به این منطقه می کشاند.

پارک ملی ژانگجیاجی ولینگ یانگ، چین

این پارک در ایالت هونان چین قرار دارد. پارک ملی ژانگجیاجی یکی از میراث جهانی یونیسکو می باشد. این مکان جاذبه های گوناگونی از جمله انواع غار ها، صخره ها، آبشارها و حیات وحش را در خود جا داده است.

قبل از اختراع عکس و عکاسی، نقاشان چینی و هنرمندان بر روی صخره های این پارک حکاکی می کرده اند. 854 هتل موجود در این پارک سالانه پذیرای 30 میلیون گردشگر است. همچنین بلند ترین آسانسور شیشه ای جهان و طولانی ترین تلکابین دنیا در اطراف این مکان واقع شده اند.

پارک ملی ژانگجیاجی ولینگ یانگ، چین
پارک ملی ژانگجیاچی
در پایان

می توان گفت که سفر به این مکان ها اقدامی است که خاطرات خوش و شیرینی را برای شما به یادگار می گذارد. بنابراین تا عمر باقی ست سعی کنید حداقل هر کدام از این مکان ها را یک بار ببینید تا به زیبایی خلقت خدا در سطح جهان پی ببرید.

سوالات متداول معرفی 11 مکان دیدنی دنیا

  1. چگونه می شود به آبشار ویکتوریا سفر کرد؟
    شما به تهیه ی تور های کشور زیمباوه می توانید به این کشور سفر کنید و از آبشار زیبای ویکتوریا دیدن نمایید.
  2. چرا شهر شفشاون مراکش به رنگ آبی در آمده است؟
    زیرا مردم این شهر در گذشته درگیر جنگ بوده اند و آن زمان با هماهنگی یکدیگر اقدام به آبی کردن کل شهر کردند.
  3. هزینه ی سفر به این جاذبه های دیدنی حدودا چقدر می شود؟
    هزینه ی این سفر برای دو الی سه نفر تقریبا از 50 میلیون تومان آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *