معرفی جزیره هرمز قشم

همه چیز درباره جزیره هرمز قشم

جزیره قشم دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی می باشد و در اطراف آن جزیره های کوچکتری وجود دارند که گردشگران می توانند به آن ها بروند و از آنها بازدید کنند و از این رو این جزیره ها نیز بسیار محبوب هستند. اما جزیره های کوچکتر نیز جزو قشم حساب می شوند و دارای مکان های دیدنی قشم هستند. در این جزیره ها افراد محلی زندگی میکنند و با زندگی در کنار آن ها می توانید یک تجربه بسیار دلپذیر را در تور قشم داشته باشید. برای اینکه بتوانید به این جزیره های کوچک تر بروید می بایست از تور قشم استفاده کنید و جزیره هرمز هم یکی از همین جزیره ها می باشد، معرفی جزیره هرمز قشم به شما مکان های دیدنی و لذت بخش را پیشنهاد میکند که به آن ها بروید و از دیدن آن ها لذت ببرید.

هنگامی که به جزیره قشم سفر می کنید می توانید با استفاده از قایق های مسافرتی و کرایه آن ها به جزیره هرمز بروید، یکی از بهترین جزیره ها برای گشت و گذار است. برای همین بسیاری از گردشگران هر ساله به این جزیره سفر میکنند و از آن بازدید می کنند.

مکان های دیدنی جزیره هرمز

جزیره هرمز خود به تنهایی دارای جاذبه های بسیار زیادی است و می توانید به این جاذبه های بروید و برای این کار از معرفی جزیره هرمز قشم استفاده کنید. از این مکان های دیدنی می توان به موارد بسیار زیادی اشاره کرد که میخواهیم به طور مختصر به چند نمونه از آن ها بپردازیم.

  • دره سکوت و الهه نمک

دره سکوت و الهه نمک یکی از مکان های دیدنی و گردشگری جزیره هرمز به حساب می آید در این مکان بسیار زیبا به دلیل وجود نمک بسیار زیاد از بازتاب صدا جلوگیری می شود و سکوت بسیار زیادی در این منطقه حکمفرما است و مردم در گذشته با استفاده از تبر به استخراج نمک نیز می پرداختند که به همین دلیل به این منطقه تبرزن نیز گفته می شود.

در انتهای این دره یک صخره به حالت یک مجسمه وجود دارد که به آن الهه نمک نیز گفته می شود و برای بازدید از آن می بایست کفش های خود را در بیاورید و به دیدن الهه نمک بروید چرا که این صخره های نمک توخالی هستند ممکن است که فرو بریزند.

مکان های دیدنی جزیره هرمز
مکان ها ی دیدنی جزیره هرمز قشم
  • دره مجسمه ها

دره مجسمه ها یکی دیگر از مکان های دیدنی جزیره هرمز می باشد که می توانید با استفاده از معرفی جزیره هرمز قشم به آن بروید و از آن بازدید کنید، در این جزیره صخره ها و تخته سنگ ها به شکل عجیبی مانند آثار هنری می باشند و شکل مجسمه قرار گرفته اند.

مهم ترین مکان های گردشگری هرمز

جزیره هرمز دارای مناطق بسیار مهمی است که از این مکان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بزرگترین فرش خاکی جهان

در جزیره هرمز هر ساله افراد محلی با استفاده از خاک رنگارنگ این جزیره یک فرش خاکی را درست می کنند که بسیار بزرگ است و برای گردشگران و توریستان بسیار جالب می باشد. این فرش با استفاده از طرح هایی برگرفته از نماد های محلی و افسانه ها درست می شود و شکل هایی مانند قایق ماهی گیری، لاک پشت و آهو دارد و این طرح ها با استفاده از 18 رنگ مختلف با استفاده از یک تیم مهندسی ساخته می شوند.

مهمترین مکان های گردشگری هرمز
مکان های گردشگری جزیره هرمز که بسیار محبوب هستند
  • قلعه پرتغالی ها

پرتغالی ها در این جزیره هم برای خود قلعه درست کرده اند!! در این جزیره می توانید به قلعه پرتغالی ها بروید و از آن بازدید کنید هر چند که قسمت هایی از این قلعه خراب شده اند و از بین رفته اند اما هنوز قسمت هایی از این قلعه خوش رنگ به جا مانده است.

دیگر جاذبه های گردشگری جزیره هرمز

جزیره هرمز بسیار منحصر به فرد است به طوری که بسیاری از افراد این جزیره را رویایی می دانند و این به خاطر خاک این جزیره می باشد. چطور است به شما بگوییم که می توانید خاک این جزیره را بخورید. بله درست شنیده اید می توانید خاک این جزیره را بخورید؛ مردم محلی برای پخت و پز غذا ها از این خاک استفاده میکنند و یک جور ادویه به حساب می آید. این جزیره دارای کوه هایی است که رنگ آنها قرمز و زرد می باشند و خاک آن ها خوردنی است.

دیگر جاذبه های گردشگری جزیره هرمز
خاک قرمز جزیره هرمز قشم

مردم این جزیره به این خاک گلک می گویند و از این خاک مانند نمک استفاده میکنند. از دیگر جاذبه های گردشگری که در معرفی جزیره هرمز قشم می توان به بازار های محلی اشاره کرد، شما می توانید در این بازار ها به خرید سوغاتی بپردازید. مهمترین نکته مهم در سفر به قشم همین خرید کردن است و قیمت ها در این جزیره پایین تر می باشند و می توانید برای خودتان و دوست و آشنا هایتان خرید کنید.

این جزیره دارای سوغاتی های بسیار زیادی می باشد و برای خرید، حصیر، انواع گلدان و ظروف گلی و خاک این جزیره به عنوان ادویه را می توانید بخرید و استفاده کنید.

سخن پایانی

جزیره قشم بسیار زیبا و دیدنی است و دارای جزیره های کوچک تری هم می باشد از این جزیره ها می توان به هرمز اشاره کرد که در 8 کیلومتری جزیره قشم قرار دارد و برای سفر به ان می بایست از قایق استفاده کنید. جزیره هرمز خود به تنهایی دارای بسیاری از دیدنی ها می باشد و بسیاری از توریست ها به مکان های بکر و دست نخورده این جزیره سفر کنند. برای سفر به این جزیره بهتر است که از تور قشم و معرفی جزیره هرمز قشم استفاده کنید.

سوالات متداول معرفی جزیره هرمز قشم

  1. جزیره هرمز در کجا قرار دارد؟
    جزیره هرمز قشم در 8 کیلومتری قشم قرار دارد و می توانید به راحتی به این جزیره سفر کنید.

  2. چگونه می توان به جزیره هرمز قشم سفر کرد؟
    برای سفر به جزیره هرمز قشم می توانید از تور قشم استفاده کنید و برای رفتن به هرمز باید از قایق استفاده کنید.

  3. بهترین جاذبه هرمز چیست؟
    بهترین جاذبه هرمز می توان به خاک این جزیره اشاره کرد که بسیار منحصر به فرد می باشد و خوراکی است و از آن یک فرش خاکی بزرگ درست می کنند که می توانید برای آن به این جزیره سفر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *