برای سفر به ترکیه چه مدارکی لازم است؟

کشور ترکیه یکی از توریستی ترین کشورهای همسایه است که به علت دارا بودن جاذبه های مختلفی که دارد، سالیانه مسافران و گردشگران بسیاری از جهان و به خصوص ایران به این کشور زیبا سفر می کنند. شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که برای سفر به ترکیه چه مدارکی لازم است؟ به طور کلی قبل از سفر به کشور ترکیه باید به طور کامل از وجود مدارک اطمینان خاطر داشته باشید که در ادامه مطلب به بررسی مدارک لازم برای سفر به ترکیه به طور کامل می‌پردازیم.

برای سفر به ترکیه باید چه مدارکی را آماده کنیم؟

وقتی که قصد سفر به کشور ترکیه با تور گروهی را داشته باشید، باید الزامات سفر خود را مشخص کرده و خودتان را برای یک سفر دلنشین آماده کنید. در کنار آماده کردن وسایل سفر و خرید بلیط، اقدامات دیگری هم هست که باید در فهرست خود حتما مد نظر قرار دهید.

 یکی از این اقدامات اطلاعات جمع کردن در ارتباط با اینکه برای سفر به ترکیه چه مدارکی لازم است می باشد که با تهیه و آماده کردن مدارک لازم برای سفر به ترکیه می توانید به راحتی سفر خوبی را آغاز کنید.

مدارک لازم برای سفر به ترکیه
مدارک مورد نیاز برای سفر به ترکیه

درخواست و گرفتن پاسپورت

در حال حاضر برای سفر کردن به کشور ترکیه نیازی به دریافت ویزای کشور ترکیه نمی باشد. اما داشتن پاسپورت الزامی بوده و قبل از سفر اگه پاسپورت نداشته باشید حتما باید درخواست دریافت پاسپورت دهید.

نکته قابل ملاحظه که در طول سفر خود حتما باید به آن توجه کنید اعتباد مدت زمان پاسپورتتان می باشد. اعتبار گذرنامه یا همان پاسپورت حداقل باید 150 روز باشد. در غیر این صورت به هنگام ورود به فرودگاه ترکیه اخراج می شوید و توجه کنید که پاسپورت شما نباید کسری مهر داشته باشد.

هنگامی که از کشور ترکیه به ایران باز می گردید مهر ورود به کشور در پاسپورت شما درج می شود. و اگر کسری مهر داشته باشید، برای خروج از کشور به مشکلاتی بر خواهید خورد. پس در نتیچه برای سفر به ترکیه چه مدارکی لازم است؟ در قدم اول تهیه پاسپورت و توجه به اعتبار گذرنامه خود می باشد.

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت

برای دریافت پاسپورت ترکیه نیز مدارکی لازم می‌باشد که این مدارک شامل موارد زیر است:

  • اصل و کوپی شناسنامه و کارت ملی شخص
  • تحویل اصل آخرین پاسپورت شخص در صورت داشتن اعتبار
  • تهیه یک قطعه عکس جدید با زمینه سفید و تمام رخ
  • اجازه محضری برای اشخاص زیر 18 سال از طرف پدر و یا سرپرست قانونی

تهیه بلیط ترکیه

بهترین راه برای تهیه کردن بلیط هواپیما از طریق سایت های فروش بلیط آنلاین و یا رفتن به موسسه و دفاتر مهاجرتی می باشد. همچنین قیمت بلیط رفت و آمد ایران به ترکیه با توجه به نوع پرواز و هواپیمایی که با آن قصد سفر را دارید نیز متفاوت و متغیر می باشد.

پرداخت عوارض خروج از کشور برای ترکیه

به هنگام خروج از کشور و تهیه مدارک لازم برای سفر به ترکیه باید عوارض خروج را پرداخت کنید. هزینه عوارض خروجی که مسافر باید پرداخت کند به زمینی یا هوایی بودن سفر بستگی دارد. اگر تصمیم گرفته اید به صورت هوایی به کشور ترکیه مسافرت کنید، هزینه عوارض خروج از کشور بالاتر از سفر زمینی می باشد.

مورد قابل توجه ای که حتما باید به آن دقت کنید، درج شدن کد ملی بر روی فیش عوارض خروج از کشور شما می باشد که حتما واجب و الزامی است.

عوارض خروج از ترکیه
هزینه عوارض خروج از ترکیه

ارز خارجی 

 زمانی که قصد سفر هوایی به کشور دیگری را داشته باشید، باید ارز آن کشور هم به همراه خود داشته باشید. اگر با ریال مسافرت بروید، حتما با مشکلات زیادی رو به رو می شوید. برای سفر به ترکیه بهتر است دلار یا لیر کافی تهیه کنید و با خود به همراه داشته باشید. با این حال اگر بخواهید زمینی سفر کنید، چنین ارزی به شما تعلق نمی گیرد و باید آزاد خریداری شود.

توجه داشته باشید که تهیه ارز خارجی برای خرید ملک در ترکیه و همچنین اجاره خانه دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد بنابراین باید به این نکته توجه بسیار زیادی داشته باشید.

ویزا ترکیه یکی از مدارک لازم برای سفر به ترکیه 

یکی از مدارک لازم برای سفر به ترکیه ویزای این کوشر می‌باشد؛ سوال بسیاری از ایرانی ها این می باشد که آیا برای سفر به ترکیه نیاز به دریافت ویزای ترکیه می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خوشبختانه ایران جزو کشورهایی است که مسافران ایرانی می توانند بدون دریافت ویزا به این کشور سفر کنند.

ایرانیان می توانند بدون داشتن ویزا و فقط با پاسپورت دارای اعتبار به مدت 90 روز یا سه ماه در کشور ترکیه اقامت داشته باشند. ناگفته نماند که این سفر باید به هدف گردش و توریستی باشد. و مسافران در ترکیه بدون داشتن ویزاهای مخصوص به کار و تحصیل و… در ترکیه حق اقامت طولانی مدت را ندارند.

اگر به هدف تحصیل به ترکیه سفر می کنید، باید برای دریافت ویزای تحصیلی از این کشور اقدام کنید. برای اشخاصی که قصد کار در ترکیه را دارند، ویزای کاری صادر می شود. اگر شما هم به این منظورها قصد سفر به ترکیه را دارید، می توانید برحسب شرایط خود ویزای کاری یا تحصیلی با مدت زمان محدود یا نامحدود را دریافت کنید.

همچنین شاید دلیل سفر شما به ترکیه اقدامات درمانی باشد. پس نگران نباشید، چون در این مورد هم می توانید از ویزای درمانی که مخصوص دریافت خدمات درمانی در ترکیه می باشد بعد از دریافت ویزای درمان کشور ترکیه به این کشور نیز سفر کنید.

ویزای کشور ترکیه
ویزا برای سفر به ترکیه

برای دریافت ویزا و برای سفر به ترکیه چه مدارکی لازم است؟

تمامی مدارک لازم برای سفر به ترکیه که برای گرفتن ویزای ترکیه مورد احتیاج می باشد به شرح زیر است:

  • پاسپورت با عکس رنگی
  • نتایج انگشت نگاری
  • بیمه مسافرتی
  • مدارک مربوط به رزرو هتل
  • بلیت برگشت
  • مدارک مربوط به ازدواج
  • مدارک مورد نیاز برای اثبات دلیل سفر
  • مدارک تحصیلی با ریز نمرات برای ویزای تحصیلی
  • مدارک مربوط به سابقه کاری برای ویزای کاری

اینکه هدف و قصد شما برای سفر به ترکیه چیست، مدل ویزای احتیاجی شما را مشخص می کند. اگر دانش کافی در این موارد ندارید، توصیه می شود که از یک وکیل کاربلد و یا اشخاصی که در ارتباط با این موارد تخصص دارند کمک های لازم را بگیرید.

سخن پایانی

ترکیه، کشوری اروپایی و آسیایی می باشد که با دارا بودن جاذبه های گردشگری و اقتصادی میزبان مسافران و مهاجران زیادی می باشد. در این مقاله سعی کردیم که به توضیحات این که برای سفر به ترکیه چه مدارکی لازم است بپردازیم تا شما سفری آسوده ای را تجربه کنید.

سوالات متدوال مدارک لازم برای سفر به ترکیه

  1. آیا برای سفر توریستی نیاز به دریافت ویزای ترکیه است؟
    خیر، حوشبختانه ایران جزو کشورهایی می باشد که ایرانی ها برای سفر به ترکیه به منظور گردشگری و توریستی نیازی به دریافت ویزا نخواهند داشت.
  1. آیا می توان در ترکیه بدون ویزا تحصیل و یا به کار مشغول شد؟
    خیر، برای اهدافی چون درمان و یا تحصیل و کار و اقامت طولانی در ترکیه حتما نیاز به دریافت ویزای مربوطه کشور ترکیه می باشد.
  1. آیا اشخاص زیر 18 سال می توانند به ترکیه سفر کنند؟
    بله، افراد زیر 18 سال با گرفتن پاسپورت و اجازه پدر یا سرپرست قانونی خود می توانند به ترکیه سفر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *