سیستم حمل و نقل وان

در چند سال اخیر میزان سفر به ترکیه از سمت ایرانیان افزایش چشمگیری داشته و از بین مقاصد سفر وان یکی از محبوب ترین مقاصد است. برای سفر به وان علوه بر دانستن مکان هان توریستی بهتر است با شیوه رفتن به این مکان ها یا به قولی بهتر سیستم حمل و نقل وان آشنا باشیم.

همه چیز در مورد سیستم حمل و نقل وان

وان یکی از قدیمی ترین شهرهای ترکیه بوده و در ابتدا به چشم یک شهر توریستی به آن نگاه نمی شد اما با سفرهای زیادی که به این شهر قدیمی می شد کم کم نام وان نیز در بین شهرهای توریسیتی ترکیه قرار گرفت اما به این دلیل که از ابتدا عضوی از شهرهای توریستی محسوب نمی شده از نظر امکانات حمل و نقلی نسبت به شهری توریستی مانند استانبول از امکانات کمتری برخوردار است.

شهر وان دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیبا و چشمه ها و طبیعتی بکر است که مسافران را مجذوب خود کرده است. اگر علاقه مند هستید که در مورد این جاذبه ها بیشتر بدانید می توانید مقاله جاذبه های گردشگری وان ترکیه را مطالعه کنید. اما در کنار این جاذبه های گردشگری نحوه سفر به آن ها نیز بسیار حائز اهمیت است و در ادامه به سیستم حمل و نقل وان خواهیم پرداخت.

سیستم حمل و نقل وان ترکیه
معرفی سیستم نقلیه در شهر وان

حمل و نقل عمومی در شهر وان

در ابتدا به دلیل اینکه شهر وان مقصد توریستی محسوب نمی شد برای توریست ها سیستم حمل و نقل وان آنطور که باید مناسب نبود اما به مرور زمان بافت این شهر قدیمی ذره ذره با فرهنگ توریستی تطبیق پیدا کرد تا الان که وان نیز یک شهر کاملا توریستی محسوب می شود با سیستم حمل و نقلی زیبا. به طور کل از انواع سیستم حمل و نقل عمومی وان می توانیم به چند مورد زیر اشاره کنیم که عبارت اند از:

حمل و نقل در وان با دلموش

یکی از محبوب ترین وسایل در سیستم حمل و نقل وان دلموش بوده که نوعی از مینی بوس تعبیر می شود. در دولموش ها رسم بر این است که افرادی که در جلو می نشینند مسئول جمع آوری کرایه و اعلام مقصد ها هستند از این رو ممکن شما به هر نحوی مجبور شوید در جلوی این مینی بوس ها بنشینید.

 در این هنگام زمانی که پول به طرفتان آمد می تواند به انگلیسی یا با زبان ایما و اشاره و یا حتی اگر می توانید کمی ترکی صحبت کنید می توانید بگویید پارادون، تورکجه بیلمیوروم که به معنای ببخشید من ترکی بلد نیستم است. لازم به ذکر است که ار ازن ترین سیتم حمل و نقل وان دلموش است.

دلموش در شهر وان
دلموش از محبوب ترین وسایل نقلیه وان

اتوبوس وان ترکیه

از دیگر وسایل نقلیه سیستم حمل و نقل وان می توان به اتوبوس ها اشاره کرد.اتوبوس ها بیشتر برای سفرهای بین شهری مورد استفاده قرار گرفته و دلموش ها برای مقاصد شهری به صرفه تر و محبوب تر از اتوبوس ها هستند. اتوبوس های وان به گونه ای هستند که با آن ها مستقیم می توانید به آنکارا و استانبول صفر کنید. هزینه سفر به این دو شهر در گذشته حدود 75 تا 120 لیر بوده که ممکن است الان متفاوت باشد.

البته برخی افراد به دلیل نزدیک بودن ترکیه ترجیح می دهند که ما خودرو شخصی به این شهرها سفر کنند که به دلیل مسافت و هزینه های جانبی در خیلی از حالات به صرفه نیست و اتبوس از خودروب شخصی بهتر است اما در برخی حالات نیز سفر با خودروی شخصی درون یک کشور دیگر ممکن است تجربه ای لذت بخش باشد.

اتوبوس وان ترکیه
نمونه ای از اتوبوس های وان

تاکسی یکی از سیستم حمل و نقل وان

از گران ترین وسیله نقلیه در ناوگان حمل و نقل وان  می توان به تاکسی اشاره کرد. ترکیه از کشورهایی محسوب می شود که سوخت در آن ها گران بوده و باید در مصرف آن بسیار دقت شود در نتیجه تاکسی های سیستم حمل و نقل وان نیز به تاکسی متر مجهز هستند و کرایه آن ها در مسافت های یکسان نسبت به دولموش و اتوبوس بسیار بالاتر است.

اگر که عجله دارید یا نمی خواهید درگیر مکان های شلوغ حمل و نقل عمومی شوید تاکسی ها انتخاب مناسبی برای شما می باشند. و در هر صورت اگر هزینه سفر برای شما دغدغه نیست بهترین انتخاب برای جابجایی در ترکیه تاکسی بوده و یا حتی می توانید اتومبیل نیز کرایه کنید که البته این کار درای ضوابط خاصی می باشد.

تاکسی در شهر وان ترکیه
نمونه ای از تاکسی ها در وان ترکیه

کشتی 

یکی از جذاب ترین وسایل نقلیه در سیستم حمل و نقل وان کشتی می باشد. این کشتی ها به صورت باری و مسفار بری بوده و در زمان های خاص مسافران را جابه جا میکنند. به وسیله این کشتی ها شما می توانید از مناظر آب های ترکیه لذت ببرید و سفر لذت بخشی را تجربه کنید.

کشتی وان ترکیه
نمونه ای از کشتی وان

هواپیما وان 

هواپیما برای توریست ها در سیستم حمل و نقل وان بسیار حائز اهمیت است چرا که توریستان عموما از وان به شهرهای دیگری نظیر استانبول، آنکارا و … نیز مسافرت کرده تا بتوانند سفر کاملی به ترکیه داشته باشند. بریا سفر به وان از طریق هواپیما بعد از نشستن هواپیما در فرودگاه با پیاده روی متوسط به محل دولموش ها رسیده و میتوانید در عرض تقریبا 15 دقیقه به شهر وان برسید.

هواپیما
هواپیماهای ایرلاین ترکیه
سخن پایانی

از محبوب ترین مقاصد گردشگری ترکیه می توان به وان اشاره کرد. برای گردش در وان که از قدیمی ترین شهرهای ترکیه محسوب می شود می توانید از وسایل نقلیه متنوعی که در سیستم حمل و نقل وان وجود دارند استفاده منید. این وسایل اعم از دولموش و اتوبوس و … هرکدام با قیمت های مختلفی می توانند شما را به مقصد برسانند از این رو دیگر نگرانی درباره بودجه نخواهید داشت.

سوالات متداول

  1. تاکسی متر چیست؟
    به زبان ساده کار تاکسی مترها این است که مسافت و زمان مورد نیاز برای پیمودن این مسافت را اندازه گیری کنند و کرایه را به شما نشان دهند.
  2. برای سفر به وان بهتر است از تور استفاده کنیم یا شخصی سفر کنیم؟
    اگر که این سفر اولین سفر شما محسوب می شود پیشنهاد می کنیم که با تورهای معتبر نظیر آذربال سفر کنید تا با همراهی راهنما به توانید به صرفه ترین سفر را تجربه کنید.
    سفر اول بدون تجربه باعث صرف هزینه های پیشبین نشده زیادی می شود و ممکن است در آخر سفر شما بیشتر از تور هزینه کرده باشید و به خیلی از برنامه های دلخواهتان نرسیده باشید.
  3. آیا امکانات کمتر سیستم حمل و نقل وان نسبت به استانبول آزار دهنده است؟
    خیر با گذر زمان این ناوگان بسیار پیشرفت کرده است و لازم نیست از نظر حمل و نقل نگرانی داشته باشید مخصوصا اینکه با تورهای معتبر نظیر آذر بال سفر کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *