سفر به وان با خودرو شخصی

سفر با خودرو شخصی بسیار لذت بخش است و افرادی که با اتومبیل خود سفر می کنند، می توانند از لذت بسیار زیادی بهره ببرند چرا که با استفاده از اتومبیل شخصی خود می توانند به هرکجا که دلشان خواست سفر کنند و لذت ببرند و علاوه بر این ها اگر با اتومبیل شخصی سفر کنند هزینه های رفت و آمد آنها بسیار پایین می آید.

سفر به وان با خودروی شخصی

شهر وان در نزدیکی کشور ایران قرار دارد و می توان به راحتی از مرز ایران به این شهر زیبا و تاریخی سفر کرد. برای سفر به این شهر می بایست مدارک مورد نیاز خروج از کشور را به همراه داشته باشید و علاوه بر آن پلاک اتومبیل شما ثبت می شود و تنها چند روز می توانید در این شهر اقامت داشته باشید و بعد از آن باید دوباره باز گردید. سفر به وان با خودرو شخصی از لذت بخش ترین سفر های شما می باشد که می توانید حتی تور وان را خریداری کنید و با استفاده از آن به گشت و گذار بپردازید.

شهر زیبای وان دارای بهترین مناظر طبیعی است و به درد یک سفر کوتاه مدت حدود 4 تا 5 روز بسیار مناسب می باشد. اگر علاقه مند به سفر هستید و می خواهید با اتومبیل شخصی خود این کار را انجام دهید حتما به شما شهر وان را پیشنهاد میکنیم چرا که این شهر هم نزدیک است و فاصله چندانی با مرز ایران ندارد و هم اینکه می توانید با اتو مبیل خود به این شهر سفر کنید.

نحوه سفر به وان با اتومبیل شخصی

برای سفر به وان با خودرو شخصی می بایست ابتدا برنامه ریزی دقیقی انجام دهید و سپس یک تور وان را تهیه کنید و با استفاده از این تور به مرز بروید. برای اینکه بتوانید به ترکیه بروید نیازی به ویزا ندارید و می توانید تا 90 روز در این کشور بمانید، به همین دلیل هنگامی که تور را تهیه می کنید باید با توجه به مدارک خروج از کشور و مدارکی که آژانس مسافرتی در اختیار شما قرار میدهید به مرز ایران بروید و در آنجا کار های خروج از کشور را انجام دهید.

به یاد داشته باشید برای خروج از کشور از شما عوارض در یافت میکنند و هم اکنون که در حال نگارش این متن هستیم این عوارض 400 هزار تومان برای هر نفر می باشد.

بعد از این که این عوارض را پرداخت کردید و اجازه خروج به شما داده شد می توانید به شهر وان بروید و برای اینکار از gps کمک بگیرید اگر که برای اولین بار قصد سفر به این شهر را دارید.

نحوه سفر به وان با خودرو شخصی
سفر از مرز ایران و ترکیه به شهر وان

آدرس هتلی را که از قبل برای خود رزرو کرده اید را بیابید، به هتل بروید و مدارک خود را ارائه دهید. بعد از این که در هتل مستقر شدید می توانید به راحتی با خودروی شخصی خود به هر جا که دوست داشتید بروید.

برای این که بتوانید پلاک خود را ثبت کنید می بایست عملیاتی به نام کاپوتاژ را انجام دهید که در این عملیات، مدارک خودروی شما را تحویل میگیرند و به شما پلاک بین المللی و ترانزیت صادر میکنند و با استفاده از این پلاک می توانید به مدت یک سال از تمامی مرز های ایران خارج شوید.

گشت و گذار با خودروی شخصی در وان

بعد از این که وارد کشور ترکیه شدید و از مرز ایران عبور کردید باید مسیر خود را تا شهر وان ادامه دهید. جاده هایی که نزدیک به مرز ایران قرار دارند معمولا از کیفیت خوبی برخوردار نیستند اما بعد یک مدت میبینید که جاده های این کشور بسیار تمیز و با کیفیت هستند.

سفر به وان با خودرو شخصی یک لذت بسیار خوبی دارد و آن هم لذت رانندگی در جاده های این کشور و شهر است. جاده های این شهر بسیار خلوت و با کیفیت هستند به صورتی که از رانندگی در این جاده ها خسته نخواهید شد. بعد از این که به شهر وان رسیدید می توانید به مکان های طبیعی این شهر بروید و از دیدن آنها لذت ببرید. به این نکته توجه داشته  باشید که در جاده های ترکیه می توانید به راحتی پمپ بنزین بیابید و هر چند کیلومتر استراحت گاه هایی برای رانندگان در نظر گرفته شده است که در میتوان در آن ها به خرید کردن و استراحت کردن پرداخت.

گشت و گذار با خودروی شخصی در وان
گشت و گذار در شهر زیبای وان

هزینه سفر با اتومبیل شخصی به شهر وان

قطعا اگر سفر به وان با خودرو شخصی را انجام دهید می توانید هزینه های خود را به صورت قابل توجهی کاهش دهید. اگر این کار را با استفاده از هواپیما یا قطار و اتوبوس انجام دهید هزینه های شما بالاتر می رود و باید هزینه رفت و آمد را در این شهر نیز پرداخت کنید اما با استفاده از اتومبیل لازم نیست هزینه رفت و آمد پرداخت کنید و تنها می بایست هزینه بنزین را بدهید.

و برای خروج از کشور هم باید عوارضی پرداخت کنید که این هم از مخارج خروج از کشور می باشد و هزینه آن 400 هزار تومان برای هر نفر است. بنابراین اگر از اتومبیل شخصی استفاده کنید هزینه های شما بسیار پایین می آید و می توانید به راحتی به مکان های مختلف شهر وان بروید و لذت ببرید.

هزینه سفر با اتومبیل شخصی به شهر وان
هزینه سفر با خودروی شخصی
سخن پایانی

سفر با اتومبیل شخصی به شهر ها و البته کشور های مختلف، می تواند خیلی دلچسب باشد اما اگر از آن دسته از افراد هستید که حوصله سفر با اتومبیل را ندارید این کار را به شما پیشنهاد نمی کنیم. اما به طور کلی سفر با خودروی شخصی مزیت های بسیار زیادی دارد که از جمله این مزیت ها می توان به کاهش هزینه ها و راحتی سفر اشاره کرد.

سفر به وان با خودرو شخصی بسیار راحت است و با این کار می توانید به هرکجا که دلتان میخواهد بروید و از آنجایی که شهر وان دارای دیدنی های طبیعی بسیار زیادی است می توانید به اتومبیل خود برای بازدید از این مکان ها بروید.

سوالات متداول سفر به وان با خودرو شخصی

  1. سفر با اتومبیل شخصی به وان امکان پذیر است؟
    بله، برای اینکار تنها کافی است که کاپوتاژ انجام دهید و پلاک بین المللی دریافت کنید.
  1. چگونه با اتومبیل خود به شهر وان ترکیه برویم؟
    برای اینکه بتوانید با اتومبیل خود به شهر وان ترکیه بروید می بایست، به مرز بازرگا رفته و از آن جا راهی شهر وان شوید.
  1. هزینه سفر با خودروی شخصی چقدر است؟
    هزینه سفر با خودروی شخصی و بدون احتساب هزینه هتل و گشت و گذار تنها 400 هزار تومان است و این هم به خاطر عوارض خروج از کشور می باشد و مابقی هزینه ها برای پول بنزین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *