راهنمای اخذ ویزای توریستی ارمنستان

سیر تا پیاز راهنمای اخذ ویزای توریستی ارمنستان

با سلام. با راهنمای اخذ ویزای توریستی ارمنستان در سال 1400 در خدمت شما هستیم. اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید و مایلید در مورد ویزای این کشور بیشتر بدانید، پس این مطلب را از دست ندهید.

سیر تا پیاز راهنمای اخذ ویزای توریستی ارمنستان
ارائه پاسپورت جهت اخذ ویزا

راهنمای اخذ ویزای توریستی ارمنستان

هر کسی با توجه به نوع سفری که قرار است به ارمنستان داشته باشد می بایست یک ویزا مخصوص این سفر اخذ نماید. به هر صورت همانطور که می دانید، اخذ ویزای هر کشوری یکی از قوانین آن کشور است و در واقع مجوز ورود می باشد. بنابراین پیروی از این قانون الزام است و امکان سرپیچی از آن وجود ندارد.

انواع ویزای کشور ارمنستان

در حقیقت هر شخصی لازم است انواع ویزاهای کشور ارمنستان را بشناسد تا بتواند بر طبق نوع نیاز خود ویزای مرتبط را دریافت نماید. باید گفت که هر کدام از ویزاهای این کشور ویژگی های خاص خود را دارد و به هنگام اخذ می بایست مدارک مخصوص به آن ویزا را به همراه داشت.

انواع ویزاهای ارمنستان را در زیر برای شما آورده ایم. این ویزاها عبارتند از:

  • ویزای توریستی
  • ویزای دولتی
  • ویزای دیپلمات
  • ویزای ترانزیت

در ادامه مطلب راهنمای اخذ ویزای توریستی ارمنستان به بررسی و توضیح هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت.

ویزای توریستی

افرادی که با هدف گردش، کسب و کار و دیدار بستگان به ارمنستان سفر می کنند، باید برای اخذ این نوع ویزا اقدام نمایند. در حقیقت به ویزایی که مختص این امور گرفته می شود ویزای توریستی می گویند.

ویزای دولتی

در واقع به افرادی که دارای گذرنامه ی دولتی هستند ویزای دولتی تعلق می گیرد. یعنی اینکه این افراد در بخشی از دولت مشغول به خدمت هستند و به آنها گذرنامه ی در حال خدمت داده شده است. به عبارتی دیگر این افراد با این گذرنامه از طرف دولت مسافرت می کنند.

ویزای دیپلمات

ویزای دیپلمات غالبا به سفیران و افرادی که در سفارت مشغول به فعالیت هستند تعلق می گیرد. این دسته از افراد گذرنامه ی دیپلمات دارند و برای انجام کاری در راستای فعالیت شغلی خود به کشور ارمنستان سفر می کنند.

ویزای ترانزیت

ویزای ترانزیت برای افرادی است که از طریق خطوط هوایی یا وسایل نقلیه زمینی مانند ماشین، کامیون و ترانزیت به ارمنستان می روند. معمولا این ویزا یک سال اعتبار دارد. با این ویزا می توان ظرف یک سال، یک بار یا چند بار به ارمنستان وارد شد و هر دفعه حدودا 3 الی 4 روز در این کشور اقامت کرد.

در ادامه ی مطلب راهنمای اخذ ویزای توریستی ارمنستان در مورد تفاهم نامه ی ایران با ارمنستان نیز خدمت شما خواهیم گفت.

تفاهم ایران با ارمنستان در مورد اقامت

در پنجم ژوئن سال 2016 میلادی ایران و ارمنستان یک تفاهم نامه امضا کردند. در متن این تفاهم نامه این گونه آمده بود که شهروندان ایرانی و ارمنی می توانند 90 روز را در مدت زمان 6 ماه در کشور مقصد سپری کنند. یعنی هر شهروند ایرانی 90 روز در ارمنستان و هر شهروند ارمنی 90 روز در ایران در مدت یک بازه ی 6 ماهه اجازه ی اقامت دارند.

تفاهم ایران با ارمنستان در مورد اقامت
امضای تفاهم نامه ایران و ارمنستان

مدارک لازم جهت دریافت ویزای ارمنستان

توجه داشته باشید که ویزای ارمنستان از آن ویزاهایی است که برای ایرانیان در فرودگاه صادر می شود. برای دریافت این نوع ویزا شما اصلا لازم نیست که به سفارت بروید. تنها نیاز است که فرمی را که گمرک مرزی در اختیار شما قرار می دهد تکمیل کرده و در فرودگاه یا مرز زمینی آن را تحویل دهید. می توان گفت که برای صادر کردن این ویزا و مراحل انجام آن حدود یک الی چهار هزار درام از شما دریافت می گردد.

  • یادتان باشد که مهم ترین مدرک برای این سفر گذرنامه است. گذرنامه ی شما می بایست حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

آدرس سفارت ارمنستان در ایران

اگر قصد دریافت ویزای خاصی را دارید یا می خواهید اقامت طولانی مدت ارمنستان را بگیرید، می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید.

نشانی سفارت ارمنستان در تهران:

خیابان انقلاب-خیابان رازی-خیابان شهریار-پلاک 1

  • تلفن: ۶۶۷۰۴۸۳۳، ۶۶۷۰۴۸۳۸
  • فکس: ۶۶۷۰۰۶۵۷

در ادامه ی مطلب راهنمای اخذ ویزای توریستی ارمنستان کمی در مورد کشور ارمنستان برای شما خواهیم گفت.

راهنمای اخذ ویزای توریستی ارمنستان

کشور ارمنستان مساحت بسیار کمی دارد و از نظر وسعت شاید در حد استان خراسان باشد.

این کشور یکی از کشور هایی است که روابط بسیار خوبی با ایران دارد.

ولی در حال حاضر با دو کشور آذربایجان و ترکیه در جنگ است.

اقتصاد ارمنستان به سرمایه گذاری سایر کشور ها وابسته است.

به همین دلیل اخد ویزای سرمایه گذاری ارمنستان مزایای زیادی دارد.

شغل های مریوط به رشته های کامپیوتری در این کشور بسیار محبوب است.

می توان گفت که این کشور برای کسانی که در پی یک زندگی آرام و آسوده می گردند جای بسیار مناسبی می باشد.

درباره ارمنستان
کشور زیبای ارمنستان
در پایان

باید گفت که برای مهاجرت به کشور ارمنستان روش های مختلفی وجود دارد. ولی شما می توانید قبل از هر اقدامی با مشاورین ما در آژانس آذربال تماس بگیرید. کارشناسان حرفه ای ما علاوه بر مشاوره رایگان، شما را در تمام مراحل سفارت، وقت گرفتن از سفارت امریکا در ارمنستان، وقت گرفتن برای انگشت نگار در سفارت کانادا، نحوه اخذ ویزای کانادا و غیره همراهی می نمایند. آذربال با سالها تجربه در مورد اخذ ویزای کانادا و دیگر کشور ها، انواع تورهای کشور های آسیایی و اروپایی را برگزار می کند.

سوالات متداول راهنمای اخذ ویزای توریستی ارمنستان

  1. چرا باید برای وارد شدن به ارمنستان ویزا دریافت کنیم؟
    به دلیل اینکه اخذ ویزا از قوانین بین المللی است و شهروندان هر کشوری طبق قانون ملزم هستند که برای خروج از کشور خود و رفتن به کشور مقصد، ویزای کشور مقصد را دریافت نمایند. البته لازم به ذکر است که به دلیل روابط خوب ایران با ارمنستان اخذ ویزای این کشور بسیار ساده و آسان است.
  2. انواع ویزای ارمنستان کدامند؟
    کشور ارمنستان 4 نوع ویزا از قبیل ویزای توریستی، ویزای دولتی، ویزای دیپلمات و ویزای ترانزیت به ایرانیان ارائه می دهد. شما می بایست بر طبق نیاز خود یکی از این ویزا ها را دریافت کرده و به کشور مقصد سفر کنید. لطفا پیش از سفر حتما در مورد این 4 نوع ویزا مطالعه کرده و سپس اقدام به اخذ ویزا نمایید.
  3. برای دریافت ویزای ارمنستان چه مدارکی لازم است؟
    به دلیل روابط خوب ایران با ارمنستان، برای دریافت ویزای این کشور تنها همراه داشتن پاسپورت تان کافی ست. اما می بایست پاسپورت تان حتما تا تاریخ انقضا حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد تا در زمان اخذ ویزا به مشکل بر نخورید. در نهایت اینکه به شما یک فرم می دهند تا اطلاعات شخصی خود را در آن وارد نمایید. شما پس از تکمیل این فرم و تحویل آن و مهر شدن پاسپورت تان دیگر می توانید به راحتی از مرز عبور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *