جاذبه های گردشگری وان ترکیه

وان ترکیه بسیار مکان دیدنی و جذابی به حساب می آید چرا که این شهر بسیار زیبا دارای طبیعت و مکان های تاریخی بسیار زیادی نیز است و می توانید با استفاده از تور وان آذربال به این شهر سفر کنید و این را بدانید که شهر وان بسیار نزدیک به ایران می باشد و سفر به آن به راحتی امکان پذیر است. جاذبه های گردشگری وان ترکیه بسیار زیاد هستند و می توانید در یک تور همه آن ها را ببینید از دریاچه این شهر زیبا گرفته تا مکان های طبیعی که کمی با شهر فاصله دارند.

معرفی جاذبه های گردشگری وان ترکیه

سفر به وان می تواند بسیار لذت بخش باشد چرا که با کمترین هزینه می توانید به یک کشور خارجی سفر کنید و مکان های دیدنی آن را از نزدیک ببینید. خوشبختانه جاذبه های گردشگری وان ترکیه بسیار زیاد هستند که ما قصد داریم در ادامه چند مورد از آنها را برای شما معرفی کنیم.

دژ وان 

از جمله مکان های دیدنی شهر وان قلعه وان می باشد. این قلعه در قرن های 8 و 9 قبل از میلاد ساخته شده است. این قلعه توسط پادشاهی اورارتو ساخته شده است و اطراف آن برج های قرار دارند که کتیبه های این قلعه در آن ها موجود است. این کتیبه ها توسط خشایار شاه نوشته شده است که به زبان پارسی کهن بابلی و ایلامی می باشند.

فونداسیون این دژ از سنگ بازالت ساخته شده است و خود بنا نیز از آجر های گلی درست شده است. یکی از ویژگی های که باعث شده است این کتیبه ها دارای طرفداری زیادی بشود نابود نشدن آن ها طی حمله های متعدد می باشد که به آن وارد شده است.

دژ وان
دژ وان ترکیه

جزیره آختامار

این جزیره که به جزیره عشق معروف است ساخته شده از یک سری داستان های خاص می باشد. در افسانه ها آمده شده است که مردی عاشق دختری به نام تامار بوده است. این مرد هر شب از این دریاچه عبور می کرده است اما در یکی از شب ها طوفانی شدیدی رخ می دهد و باعث غرق شدن قایق این مرد می شود. حین اینکه مرد در حال غرق شدن می باشد نام معشوقه خود را که تامار نام داشته است با صدایی رسا فریاد می زند. به همین دلیل به این جزیره آختامار گفته می شود. در این جزیره زیبا کلیسایی به نام صلیب مقدس وجود دارد که در سال 915 میلادی ساخته شده است و معماری بسیاری زیبایی نیز به همراه خود دارد.

کلیسای صلیب مقدس

کلیسای بسیار زیبای صلیب مقدس در بالای تپه ای در جزیره آختامار قرار دارد و جزو جاذبه های گردشگری وان قرار می گیرد این کلیسا که در بین سال های 915 تا 921 ساخته شده است دارای معماری بسیار زیبایی است به گونه ای که این شهر را به همراه این کلیسا می شناسند. این کلیسا نشان دهنده فرهنگ و مذهب مردم این شهر می باشد و به همین دلیل بسیار مورد توجه قرار دارد،

کلیسای صلیب مقدس در سال 2005 مورد بازسازی قرار گرفت و تا کنون بعد از گذشت این همه سال هنوز پا برجا می باشد.

کلیسای صلیب مقدس
کلیسای صلیب مقدس از جاذبه های گردشگری وان ترکیه

قلعه قرون وسطی هوساپ

این قلعه در کنار دریاچه هوساپ و در بالای یک تخته سنگ قرار دارد و معماری آن باشکوه می باشد اما در قرون وسطی ساخته شده است و افسانه هایی هم در پی این قلعه وجود دارند. افسانه ها می گویند که زمانی که معمار این قلعه آن را ساخته است حاکم قلعه دستان او را قطع کرده تا نتواند قلعه دیگری شبیه به آن و به آن صورت تسخیر ناپذیر بسازد. به هر حال یکی از جاذبه های گردشگری شهر وان محسوب می شود و بسیاری از افراد با دیدن این قلعه به وجد می آیند.

موزه وان ترکیه از جاذبه های گردشگری وان

از مکان های دیدنی دیگر که می توانید در تور وان به آن سفر کنید و از آن دیدن کنید موزه وان می باشد. این موزه در داخل خود شهر قرار دارد و در آن آثار به جای مانده از سلسله های مختلف از قبل از میلاد و تا زمان عثمانی ها قرار دارد که می توانید به دیدن آنها بروید.

مهم ترین بخشی که در این موزه قرار دارد و جاذبه گردشگری شهر وان محسوب می شود آثار نسل کشی ارمنی ها می باشد.

کاووس تپه

کاووس تپه نیز از جمله مکان های بسیار دیدنی است که به آن قلعه تسخیر ناپذیر نیز میگویند. امپراتوری اورارتو از امپراطوری هایی است که به قلعه های تسخیر نا پذیرش معروف می باشد، این قلعه نیز یکی از همین دژ ها می باشد که با سنگ ساخته شده است.

این دژ به دو دسته بالایی و پایینی تقسیم بندی شده است و در قرن 8 قبل از میلاد احداث شده است.

کاووس تپه
از مکان های تارخی ودیدنی وان کاووس تپه است

آبشار مرادیه

از جاذبه های گردشگری ترکیه می توان به آبشار مرادیه اشاره کرد، این آبشار در 80 کیلومتری شهر وان قرار دارد و منظره طبیعی بسیار رویایی را برای شما تداعی می کند، از زیبایی های آن می توان به این اشاره کرد که این آبشار در زمستان یخ می زند و مانند منظره های خیالی می شود، در تابستان هم این آبشار نمای بسیار زیبایی دارد که می توانید از آن لذت ببرید.

سخن آخر

در نهایت باید بگوییم که شهر وان دارای زیبایی های بسیار خوبی است و اگر از علاقه مندان به سفر به کشور ترکیه هستید حتما از تور وان استفاده کنید و به این شهر بسیار زیبا بروید و از منظره های طبیعی آن دیدن کنید. این شهر دارای مناظر تاریخی زیادی است و علاوه بر بناهای تاریخی دارای طبیعت محسور کننده نیز می باشد.

شما می توانید با استفاده از تور وان جاذبه های گردشگری وان را ببینید و از آن ها لذت ببرید.

سوالات متداول جاذبه های گردشگری وان ترکیه

  1. چگونه می توان جاذبه های گردشگری ترکیه را دیدن کرد؟
    برای اینکه بتوانید از این مناطق دیدنی بازدید کنید می بایست از تور وان استفاده کنید یا اینکه هر کدام از این مناطق را در اینترنت سرچ کنید و در وان به دیدن آن بروید.

  2. بهترین مکان برای تفریح در وان کجاست؟
    همه مکان های تفریحی و دیدنی وان زیبا و دوست داشتنی هستند و واقعا نمی توان گفت کدام منطقه بهتر است و برای همین ما همه مناطق تفریحی را به شما پیشنهاد میکنیم که وقت بگذارید و به دیدن آنها بروید.

  3. آیا این مناطق تفریحی در درون شهر وان قرار دارند؟
    خیر، بسیاری از این مناطق باستانی می باشند و در خارج از شهر قراردارند، به عنوان مثال آبشار مرادیه در 80 کیلومتری شهر وان قرار دارد.

2 دیدگاه برای ”جاذبه های گردشگری وان ترکیه

    1. برای اینکه بتوانید تور وان را خریداری کنید به صفحه تور های خارجی بروید و تور وان را انتخاب کنید، در آنجا تور های مختلفی برای شما قرار داده شده است که می توانید هرکدام را که میخواهید انتخاب کنید و خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *