تور وان از تبریز

تور وان از تبریز
چگونگی سفر به شهر وان از تبریز

یکی از محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین سفرهای خارجی برای ایرانی ها، سفر به شهر وان در کشور ترکیه می باشد. همچنین برای شهرهای نزدیک ایران به مرز ترکیه، سفر به وان مثل یک سفر داخلی به شمار می‌رود که خریدهای سالانه خود را از این شهر انجام می‌دهند. با این تفاصیر بهتر می باشد کمی در ارتباط با شهر وان و موقعیت و شرایط آن آگاهی داشته باشید، ما در این مقاله قصد داریم صفر تا صد سفر تور وان از تبریز را برای شما عزیزان بنویسیم؛ پس با ما همراه باشید.

وان، شهری زیبا و مناسب خرید اجناس ترکیه جهت مسافرت ۳ الی ۴ روزه با تهیه اینترنتی بلیط هواپیما یا سفر زمینی می باشد که قطعا از این شهر زیبا لذت خواهید برد که در آخر با چمدانی پر از خرید و خاطرات به یاد ماندنی از آنجا باز می‌گردید.

دسترسی به وان از تبریز

وان، یک شهر بزرگ واقع در شرق ترکیه و مرکز استان وان می باشد. شهر و تور وان، تحت عنوان مکانی پرمتقاضی برای ایرانی ها شناخته می شود که در فاصله کمی با ایران قرار گرفته است و به سادگی از طریق مرزهای زمینی قابل دسترس است.

معرفی راه های سفر به شهر وان ترکیه از تبریز

شما می توانید جهت تور وان از تبریز، از طریق هوایی و یا استفاده از قطار و همچنین راه های زمینی که از طریق مرز های زمینی هستند و امکان سفر با اتوبوس و یا ون و یا خودروهای شخصی نیز وجود دارد استفاده کنید.

ساده ترین و مقرون به صرفه ترین این روش ها از نظر هزینه سفر استفاده از تور وان از تبریز و با استفاده از اتوبوس می باشد. در صورت کلی 3 مرز و راه عبور زمینی از ایران به کشور ترکیه و بعد ورود به شهر وان ترکیه در دسترس است که در زیر به هر یک از آن ها خواهیم پرداخت:

  • مرزهای بازرگان (ماکو)، شهر بازرگان در توابع شهرستان ماکو می باشد که در استان آذربایجان غربی قرار دارد و فقط این مرز به صورت ۲۴ ساعته و بین‌المللی میان ایران و ترکیه می‌باشد. جهت عبور از این مرز بایستی از تبریز به شهر ارومیه و ماکو و سپس بازرگان حرکت کنید و در آخر از مرز بازرگان گذر کنید.
  • مرز سرو (ارومیه)
  • مرز رازی (خوی)، مرز رازی که در فاصله ۷۵ کیلومتری از شهر خوی ارومیه قرار گرفته است، سومین مرز زمینی رسمی ایران با ترکیه در آذربایجان غربی می باشد که یکی از مهم ترین مرزها جهت مبادله اقتصادی می باشد.
راه های سفر به شهر وان
بررسی راه های سفر به وان از تبریز

مسیرهای زمینی تور وان از تبریز

اگر قصد سفر زمینی تور وان از تبریز را دارید، هم اکنون به دو طریق زیر می توانید به وان ترکیه خود را برسانید.

از طریق زمینی: با اتوبوس و یا ون ترک و یا ماشین شخصی

از طریق ریلی: با قطار چهار تخته

نکته: جهت سفر زمینی با اتوبوس و ون ترک و یا ماشین شخصی می توانید از مرزهای زمینی سه گانه استفاده کنید و جهت سفر ریلی و با قطار به وان ترکیه تنها باید از مرز رازی عبور کنید.

همچنین توجه داشته باشید که بارگیری مسافران با قطار به مقصد وان تنها در شهر تهران و تبریز امکان پذیر می باشد.

فاصله زمینی تبریز تا وان ترکیه

شهر تبریز یکی از مبداهای اصلی در تورهای زمینی وان به شمار می‌رود و اتوبوس‌های بسیاری از تبریز به وان عازم می‌شوند. افرادی که از شهر تبریز قصد دارند سفر زمینی به وان ترکیه داشته باشند از دو مرز رازی و بازرگان می‌توانند راهشان را ادامه بدهند که فاصله و مدت زمان هر یک به صورت زیر می باشد:

فاصله شهر تبریز تا وان از مرز رازی حدودا ۳۳۰ کیلومتر است که این مسافت با خودرو شخصی حدود ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می کشد و پرتردد ترین مرز جهت سفر به وان می باشد.

فاصله شهر تبریز تا وان از مرز بازرگان حدودا ۴۹۰ کیلومتر می باشد که این مسافت با خودرو شخصی حدود ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه به طول می انجامد.

فاصله تبریز تا وان
بررسی فاصله زمینی تبریز تا شهر وان

تور وان از تبریز هوایی

هر چند که شهر وان فاصله کمی از نظر مسافت و زمان رسیدن با ایران دارد و اکثر مسافران تور زمینی وان را ترجیح می دهند، اما با این حال مسافرانی هم هستند که خواهان سفر به وان از طریق هواپیما می باشند و برای آن هزینه بیشتری را خرج می‌کنند.

که در اسن صورت شما می توانید با مراجعه به شهرهایی که پرواز مستقیم به وان را دارند و یا تورهای ترکیبی زمینی و هوایی را برای سفر خود نیز تهیه و خریداری نمایید.

شرایط و ویژگی تور وان از تبریز

اولین گام جهت تور وان از تبریز به این صورت است ک شما بایستی در هر یک از شهرهای ایران که هستید در اولین فرصت خودتان را به شهر تبریز رسانده که با در نظر گرفتن شرایط و هزینه مورد نظر خود می توانید راه های متعدد هوایی و زمینی را نیز انتخاب کنید.

 و سپس به کمک یک شرکت مورد اطمینان و با تورهای معتبر نیز می توانید با استفاده از روش های زمینی و وسایل نقلیه مورد نظر خود به مرز و بعد از آن به شهر وان برسید.

شرایط تور وان از تبریز
ویژگی های تور وان از تبریز
سخن پایانی 

ما همواره در این مقاله به نحوه ی تهیه تور وان از تبریز برای شما همراهان گرامی پرداختیم و شما عزیزان با خواندن این مقاله همواره می توانید بر اساس شرایط و موقعیت خود، یکی از این روش های سفر به شهر وان را انتخاب کرده و سفری راحت و جذابی را داشته باشید.

سوالات متدوال تور وان از تبریز

  1. مرزهای موجود در ایران برای رسیدن به شهر وان چیست؟
    مرزهای بازرگان (ماکو)، مرز سرو (ارومیه)، مرز رازی (خوی)
  2. فاصله شهر تبریز به وان از مرز رازی چقدر است؟
    فاصله شهر تبریز تا وان از مرز رازی حدودا ۳۳۰ کیلومتر است که این مسافت با خودرو شخصی حدود ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می کشد و پرتردد ترین مرز جهت سفر به وان می باشد.
  3. فاصله شهر تبریز به وان از طریق مرز بازرگان چقدر است؟
    فاصله شهر تبریز تا وان از مرز بازرگان حدودا ۴۹۰ کیلومتر می باشد که این مسافت با خودرو شخصی حدود ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه به طول می انجامد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *