بهترین مکان برای سفر در پاییز

بهترین مکان برای سفر در پاییز کجاست؟

سلام و احترام خدمت دوستان و یاران محترم آژانس گردشگری آذربال ایرانیان. امروز با یک مطلب دیگر خدمت شما رسیده ایم. در این بحث قصد داریم که بهترین مکان برای سفر در پاییز را به شما بگوییم تا شما بتوانید یک مسافرت پاییزی لذت بخش و زیبا را برای خود و خانواده ی عزیزتان تدارک ببینید. با ما همراه باشید.

بهترین مکان برای سفر در پاییز کجاست؟
طبیعت در فصل پاییز

معرفی مکان های جذاب برای سفر پاییزی

فصل پاییز یکی از زیباترین و دوست داشتنی ترین فصل های سال است. در ادامه قرار است چند مورد از بهترین مکان های زیبای ایران را برای گردش در پاییز به شما معرفی کنیم.

روستای لاویج در استان مازندران

لاویج روستایی در چند کیلومتری نور مازندران است و در دامنه های رشته کوی البرز قرار دارد. این روستا بسیار سر سبز بوده و طبیعتی بکر و زیبا دارد. در فصل پاییز لاویج بسیار رنگارنگ می شود. اگر در پاییز به لاویج بروید در مسیر می توانید پارک جنگلی کشپل را هم ببینید. بهتر است بدانید که کشپل بام واقعا زیبایی دارد.

آب گرم لاویج هر ساله بازدید کنندگان بسیاری از داخل و خارج از ایران دارد. زیرا در اطراف این روستا چشمه های آب معدنی زیادی می توان دید. همچنین آب و هوای خنک و معتدل این منطقه در پاییز بی نظیر است. بنابراین اگر قصد دارید که در پاییز به این روستا بروید، باید به شما بگوییم که انتخاب بسیار خوبی کرده اید.

جزیره آشورداه در دریای خزر

آشورداه تنها جزیره ای است که در دریای مازندران وجود دارد. این جزیره حیات وحش ویژه ای دارد و جانوران خاصی در جنگل های آن زیست می کنند. همچنین دارای آب و هوایی بسیار معتدل است و یک جاذبه ی توریستی درجه یک و ناب به حساب می آید. می توان گفت که فصل پاییز یکی از فصل های جذاب برای سفر به این منطقه است.

جنگل النگدره در شهر گرگان

جنگل النگدره جنگلی سرسبز و زیبا در شهر گرگان است. در پاییز می توانید انواع رنگ ها را در این جنگل ببینید. درختان سبز، زرد، قرمز و نارنجی موجود در این منطقه در پاییز چشم ها را به خود خیره می کند. تنها ایرادی که این جنگل دارد این است که رودخانه ای از کنار آن رد نمی شود. وگرنه از همه لحاظ عالی است. تجربه ی یک روز بارانی در این جنگل، تجربه ای شیرین خواهد بود.

کویر مرنجاب در شهر اصفهان

کویر مرنجاب در استان اصفهان قرار دارد و ماسه های نرم این کویر خاطرات خوشی را برای شما رقم خواهد زد. در شب می توان ستاره های زیادی را در آسمان این کویر مشاهده کرد و بدین وسیله آرامش واقعی را تجربه کرد.

کویر مرنجاب در استان اصفهان
کویر مرنجاب اصفهان

جزیره قشم بهترین مکان برای سفر در پاییز

قشم نیز بهترین مکان برای سفر در پاییز است. قشم زمستان های سرد و تابستان های بسیار گرم دارد و در فصل پاییز آب و هوای این منطقه معتدل می شود. شما می‌توانید با رزرو تور قشم به راحتی در پاییز به قشم سفر کنید.

سفر به یزد در پاییز

یزد به شهر بادگیر ها یا عروس کویر معروف است. در واقع این شهر دومین شهر تاریخی جهان بعد از ونیز ایتالیا محسوب می شود. یزد نیز مانند جزیره قشم در پاییز معتدل است و می توان از آب و هوای این شهر در پاییز لذت برد. شب های یزد مانند کویر مرنجاب دریایی از ستارگان زیبا را به شما هدیه می دهد.

معماری موجود در ساختمان های یزد نیز بسیار دیدنی است. به عنوان مثلا بناهای گنبدی شکل موجود در این شهر زیبا و منحصر به فرد می باشد. در کنار همه ی این جذابیت ها نمی توان از لهجه ی شیرین یزدی چشم پوشی کرد. سوغاتی معروف یزد قطاب بوده و کیک یزدی نیز از کیک های مخصوص این شهر به حساب می آید.

سفر به شیراز

شیراز بهترین مکان برای سفر در پاییز است. شیراز به شهر ادب و فرهنگ و هنر معروف بوده و در ماه مهر می تواند بسیار دل انگیز باشد. هوای ابری و بارانی شیراز در پاییز بسیار با صفاست و حال شما را عوض خواهد کرد.

از نظر خوراکی، غذاهای محلی شیراز را می توان توصیه کرد. همچنین فالوده ی شیرازی یکی از خوراکی های خوشمزه ی این شهر به شمار می آید.

مسافرت کردن به شهر مشهد

سفر به مشهد در هر زمانی جذاب است، ولی در پاییز این سفر می تواند بسیار متفاوت باشد. در فصل پاییز مشهد ترافیک ندارد و می توانید به راحتی و بدون نگرانی در این شهر گردش کنید. آب و هوای پاییزی مشهد نیز بسیار مطبوع است. بادی خنک همواره در حال وزیدن است و شما می توانید بهار را در این فصل تجربه کنید.

البته نمی شود تا مشهد رفت و به پابوس حضرت رضا نرفت. شما می توانید پس از تمام شدن گردش خود در این شهر در آخر به حرم حضرت رضا بروید و با زیارت ایشان آرامش واقعی را نیز تجربه کنید.

سفر به مشهد در پاییز
طبیعت مشهد در پاییز
کلام پایانی

می توان گفت که همه جای ایران، نقطه به نقطه دیدنی و زیباست. از شهر های شمال ایران گرفته تا جنوب و دریای زیبای خلیج فارس سرشار از جاذبه های طبیعی و بکر است. بنابراین شما هرگز نمی توانید بازدید از دیدنی های ایران را تمام کنید.

سوالات متداول بهترین مکان برای سفر در پاییز

  1. بهترین مکان برای مسافرت کردن در پاییز کجاست؟
    می توان گفت که جاهای دیدنی زیادی برای سفر در پاییز در ایران وجود دارد. ولی یکی از بهترین مکان هایی که در این فصل می توان به آن سفر کرد و خاطرات خوش ساخت، سفر به آشورداه، جزیره ای بکر و زیبا در دریای خزر است.
  2. سفر به آب گرم لاویج در پاییز چگونه است؟
    لاویج در دامنه های البرز قرار دارد. در اطراف آن چشمه های آب معدنی زیادی است. آب گرم لاویج در فصل پاییز می تواند بسیار عالی و لذت بخش باشد. بنابراین حتما برای یک بار هم که شده این سفر دوست داشتنی را تجربه کنید.
  3. شهر شیراز برای سفر در پاییز چگونه است؟
    شیراز در فصل پاییز، آب و هوای ابری و بارانی دارد و شهر در این موقع از سال بسیار دلنشین می شود. غیر از آب و هوا در شیراز می توانید انواع غذاهای محلی، فالوده شیرازی و غیره را نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *