بازار استانبول قشم

بازار استانبول قشم

بازار استانبول قشم تنها یکی از هزاران جاذبه گردشگری این جزیره زیبا و اسرار آمیز محسوب می شود. اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه خاصی به خرید و گشتن در بین پاساژها و مغازه ها را دارید، بهتر است در صورتی که به قشم سفر کردید، حتما از این بازار دیدن کنید. در ادامه توضیحات بیشتری را در خصوص بازار استانبول قشم و همچنین دیگر بازارها و پاساژهای معروف این جزیره خواهیم داد.

قبل از رفتن به بازار اشتانبول قشم بهتر است ابتدا بهترین زمان خرید تور قشم را بررسی کنید و سپس به این شهر بسیار دوست داشتنی و زیبا سفر کنید.

بازارهای بدون سر در

در جزیره قشم بازارهای زیادی وجود دارند که مسلما نام آن ها را از دیگران شنیده اید، اما هر قدر هم که در جزیره به دنبال این بازارها بگردید، نمی توانید آن ها را پیدا کنید؛ زیرا این بازارها معمولا به یک قسمت از بازارهای خاص گفته می شوند. به طور مثال در جزیره قشم بازارهایی همچون بازار استانبول قشم و بازار چینی ها وجود دارد که جز این دسته از مراکز خرید محسوب می شوند که می‌توانید به رزرو تور قشم آذربال از این بازارها دیدن کنید. بازار چینی ها در واقع به قسمتی از بازار درگاهان گفته می شود که در ادامه در خصوص آن نیز توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

بازار درگهان

ابتدا به معرفی بازار درگهان می پردازیم که یکی از معروف ترین بازارهای این منطقه به حساب می آید. در بازار درگهان به علت نزدیکی به اسکله و بندرگاه، تمامی اجناسی که به بندر می رسند، از طریق گمرک ترخیص شده و وارد درگهان می شوند. به علت پایین بودن قیمت اجناس و حجم عظیمی از جنس های خارجی که به این اسکله وارد می شوند، غالبا اجناس به صورت کلی و عمده به فروش می رسند؛ در این صورت اگر به دنبال جنس های ارزان قیمت تر و همچنین تنوع جنسی بالاتری هستید، بهتر است حتما به این منطقه سر بزنید. در بازار درگهان می توانید اجناسی که مربوط به بازار استانبول قشم هستند را نیز پیدا کنید.

در خصوص روش رفتن به بندر درگهان می توانید هم از تاکسی هایی که در شهر هستند استفاده کنید، هم می توانید با پذیرش هتل هماهنگ کنید و از آن ها بخواهید تا با سرویس ویژه هتل شما را به بندر درگهان ببرند. در اسکله درگهان چندین بازار و پاساژ معروف همچون بازار دو دلفین، بازار صدف، بازار نور، بازار اطلس، بازار زمرد، بازار نخل و…وجود دارد.

بازار درگهان
بازار درگهان قشم

بازار دو دلفین

همان طور که گفته شد این پاساژ در بندر درگهان قرار دارد. امکاناتی را که در بازار دو دلفین می توانید پیدا کنید، احتمالا در بازار استانبول قشم پیدا نمی شود. وجود فست فود، رستوران و دیگر امکانات رفاهی می تواند باعث شود تا با خیال راحت از این پاساژ خرید خود را انجام دهید. فراموش نکنید که بازار دو دلفین غالبا شامل آکسسوری هایی همچون بدلیجات، ساعت، عینک و پوشاک همچون مانتو، شال، کیف وکفش و…می شود. البته امکان خرید چه به صورت عمده و چه به صورت تکی در این پاساژ وجود دارد.

بازار نخل قشم

همان طور که می دانید درخت نخل و خانه های ویلایی جنوبی منظر و نمادی از مناطق جنوبی کشور و دیگر کشورهای جنوبی به شمار می روند. پاساژ نخل قشم نیز دقیقا معماری به همین شکل دارد که در قشم و حتی در بین دیگر جزائر جنوبی به صورت تک و بی همتا است. ساخت بادگیرهای نمادی در این پاساژ نیز باعث شده است تا گردشگران و مسافرانی که برای خرید به این منطقه می روند، حتما یک الی دو عکس را با این بنای باشکوه و جذاب بگیرند، زیرا از لحاظ ظاهری قطعا از بازار استانبول قشم جذاب تر است.

بازار نخل قشم
بازار نخل

بازار اطلس

بازار اطلس یکی از انواع بازار قشم است که مختص یک بخش از زندگی است، آن بخش هم فقط شامل کیف و کفش و چمدان می شود. شاید در بازار اطلس فقط همین چند محصول وجود داشته باشند، اما مطئن باشید، اگر به دنبال خرید هر کدام از این اجناس باشید، به راحتی می توانید آن چیزی را که مدنظرتان است پیدا کنید، زیرا در این بازار هم تنوع جنس بسیار بالا است و هم تنوع محصولات و شکل های آن ها زیاد است.

بازار نور

اگر به بازار دو دلفین بروید و آدم کنجکاوی هم باشید، احتمالا متوجه پل هوایی که در طبقه دوم وجود دارد شده اید. این پل هوایی ارتباط بین بازار نور و بازار دو دلفین را می سازد، که نه تنها در بازار استانبول قشم، بلکه در بین هیچکدام از بازارها این موضوع را نخواهید دید. بازار نور نیز همچون بازار اطلس کمی اختصاصی عمل می کند، اما این عملکرد اختصاصی به این شکل است که در بازار نور غالبا می توانید کالاها و محصولات محلی را پیدا کنید. بنابراین اگر به دنبال آن هستید تا از جزیره قشم حتما یک سوغاتی خاص را برای عزیزان خود تهیه کنید، می توانید به این بازار چشم امید داشته باشید.

بازار نور
بازار نور قشم
سخن پایانی

بازار استانبول قشم تنها یکی از ده ها بازاری است که در این جزیره بزرگ و زیبا ساخته شده است. معمولا همواره گفته می شود که جزیره کیش یکی از اماکن تفریحی مناسب در ایران است، اما اگر هم به دنبال تفریح هستید و هم می خواهید که برخی از اجناس را خریداری کنید، تنها کافی است در عوض جزیره کیش، به جزیره قشم سفر کنید.

جزیره قشم معمولا مقصد مغازه داران و صاحبان فروشگاه های بزرگ نیز می باشد که برای تهیه اجناس روز دنیا و همچنین محصولات با کیفیت وارداتی به این منطقه مسافرت می کنند. در بازار استانبول قشم همان طور که از نامش پیدا است، می توانید اجناس و محصولات همچون لوازم آرایشی، البسه هایی مثل مانتو، شلوار، شال، بلوز، پیراهن، کفش و…را تهیه کنید. در هر صورت به جز بازار استانبول قشم، ده ها بازار دیگر نیز وجود دارند که می توانید به آن ها سر بزنید و آن چه که به دنبالش هستید را به سادگی پیدا کنید.

سوالات متداول بازار استانبول قشم

آیا انواع بازار قشم تمامی کالاها و محصولات را شامل می شوند؟
با توجه به گسترده بودن بازارهای جزیره قشم و همچنین قرار گرفتن گمرک در این جزیره، می توان گفت که احتمال کمی وجود دارد که فردی به جزیره قشم سفر کند و دست خالی از این جزیره برگردد.

قیمت محصولات کدام بازار مناسب تر است؟
در خصوص قیمت کالاها می توان گفت که اگر بتوانید به منطقه درگهان سفر کنید، مسلما کالاهایی با قیمت بسیار کمتر و البته به صورت خرید عمده را پیدا خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *