آغاز ثبت نام قطعی سفر اربعین در سامانه سماح

 

آغاز ثبت نام قطعی سفر اربعین در سامانه سماح
ثبن نام سفر اربعین در سامانه سماح

از آنجا که پیش‌بینی خدمات مناسب رفاهی، حمل و نقلی و بیمه‌ای برای زوار اربعین مستلزم تکمیل فرایند ثبت‌نام در تمهید این خدمات خواهد بود، لذا تصریح می‌شود تکمیل و نهایی کردن فرآیند ثبت نام برای تمام متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین سال جاری ضرورت دارد و پیش ثبت نام‌های قبلی به منزله ثبت نام نهایی تلقی نخواهد شد. در پی آغاز ثبت نام قطعی سفر اربعین در سامانه سماح متن ششمین اطلاعیه ستاد مرکزی اربعین حسینی به این صورت می باشد که: به اطلاع ملت عزیز و محبان اهل بیت علیهم السلام و تمامی متقاضیان سفر اربعین حسینی (ع) می‌رساند

از این رو، بایسته است تمام افرادی که قبلاً پیش ثبت نام کرده یا متقاضی شرکت در مراسم اربعین سال جاری می‌باشند با مراجعه به سامانه سماح نسبت به تکمیل و نهایی کردن ثبت نام خود در اسرع وقت اقدام کنند. بدیهی است هرگونه ویرایش اطلاعات در این مرحله قابل اعمال خواهد بود.

با عنایت به حذف روادید برای سفر زیارتی اربعین، ثبت نام در سامانه سماح برای تمام زوار اربعین الزامی است و در حکم روادید تلقی می‌شود و هنگام خروج از مرز مورد کنترل قرار خواهد گرفت.

شرایط ثبت نام متقاضیان اربعین حسینی ۱۴۰۱

آغاز ثبت نام قطعی سفر اربعین در سامانه سماح در تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۳ و از طریق سامانه سماح صورت می گیرد. اشخاصی که در مرحله قبل ثبت نام شرکت کرده اند باید از بخش پیگیری وضعیت و ویرایش در سایت تنها با وارد کردن کدملی و شماره شناسنامه سرگروه با پرداخت حق بیمه ثبت نام خود را قطعی کنند.

چنانچه قصد ثبت نام جدید دارید می توانید از طریق قسمت ثبت نام در سامانه با خواندن نکات و شرایط ثبت نام اقدام به ثبت نام نمایید. انصراف از سفر تنها تا دو روز پیش از تاریخ اعزام ممکن می باشد و مبلغ انصراف صرفاً با دریافت شماره شبا به حساب فرد منصرف شده نیز واریز می گردد.

توصیه می کنیم در پایان ثبت نام قطعی حتماً برای دریافت کارت شناسایی که به وسیله سامانه صدور می گردد نیز اقدام نمایید. مطابق مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی تزریق حداقل دو دوز واکسن کرونا جزوی از شرایط اقدام به سفر برای هر شخص می‌باشد. و در صورتی که از زمان تزریق آخرین دوز، شش ماه گذشته باشد، تزریق دوز یادآور الزامی می باشد؛ که در زمان ثبت نام قطعی از وزارت بهداشت استعلام صورت می پذیرد؛ لذا خواهشمند است نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام نمایید.

همچنین داشتن پاسپورت نیز الزامی می باشد؛ که در صورت نداشتن گذرنامه از طریق دفاتر خدمات پلیس برای دریافت آن نیز می توانید اقدام کنید. همینطور معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با ذکر این که ثبت نام قطعی پیاده روی اربعین در سامانه سماح شروع شده است ذکر کرده است که: اسم نویسی در سامانه سماح برای کلیه متقاضیان الزامی و حتمی است.

چگونگی ثبت نام سفر اربعین
شرایط ثبت نام سفر اربعین 1401

ثبت نام قطعی پیاده روی اربعین

حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت نیز با ذکر این که ثبت نام قطعی در سامانه سماح شروع شده است، گفته اند که: کلیه متقاضیان بایستی در این سامانه وارد شوند و همچنین هزینه مشخص شده جهت بیمه که ۱۸ هزار تومان می باشد، را پرداخت کنند. همچنین ایشان با ذکر این که امسال تعداد مرزهای زمینی بیشتر شده است و مرز خسروی هم فعالیت خود را جهت تردد زائران از روز گذشته شروع کرده است، گفت: متقاضیان بایستی مرزهای خروجی و تاریخ سفر را انتخاب کنند و به جزییات زمان و چگونگی تردد توجه داشته باشند.

همچنین چراکه اهتمام به موضوعات مورد نظر در سامانه سماح باعث روان بودن تردد و خدمات رسانی خادمان به زائران خواهد شد. همچنین رحمانی تاکید کرد: از زوار گرامی که امسال در ایام اربعین حسینی به عراق عازم می‌شوند، خواهشمندیم که زمان سفر خود را مدیریت کرده و تاریخ عزیمت را به روزهای آخر نیز موکول نکنند.

معاون امور عتبات عالیات خاطر نشان کرد: از بین اشخاص ثبت نام کننده، اغلب افراد تمایل به تشرف از مرزهای زمینی دارند و کلیه ی کمیته های ستاد مرکزی اربعین حسینی جهت خدمت رسانی هرچه بهتر به زوار آماده می باشند و سازمان حج و زیارت نیز در راستای انجام وظیفه خود از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد. وی در ادامه با ذکر این که عمده ی اعزام ها از دهم ماه صفر جهت عزیمت به راهپیمایی اربعین حسینی شروع می شود گفت: البته موکب داران که هدف برپایی ایستگاه های صلواتی را دارند می توانند بعد از سپری کردن مراحل مشخص شده در ارتباط با بیمه و…، زودتر به این سفر مبادرت کنند.

ثبت نام سفر اربعین
چگونگی ثبت نام پیاده روی اربعین 1401
سخن پایانی 

ما همواره در این مقاله به بررسی آغاز ثبت نام قطعی سفر اربعین در سامانه سماح پرداختیم و همچنین شما همراهان گرامی می توانید در صورت تمایل با کارشناسان ما جهت ثبت نام در این سامانه تماس گرفته و کلیه کارهای مربوطه خود را به ما بسپارید.

سوالات متدوال آغاز ثبت نام قطعی سفر اربعین در سامانه سماح

  1. هزینه بیمه افراد برای سفر اربعین چه قدر است؟
    هزینه مشخص شده جهت بیمه که ۱۸ هزار تومان می باشد.
  2. ثبت نام سفر اربعین به چه صورت می باشد؟
    انجام یش ثبت نام پیاده روی اربعین 1401 به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه سماح انجام می شود و نیاز به مراجعه حضوری به سازمان حج و زیارت نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *