فصل مناسب سفر به قشم

بهترین فصل برای سفر به قشم

جایجای ایران زمین پر است از مکان های دیدنی و جالب که بهتر است از آنها دیدن نمایید، حتی قسمت هایی از ایران که بیابانی هستند هم پر از مکان های دیدنی میباشند و مناظر جالبی دارند چه برسد به جزایر جنوبی ایران که از هر نظر زیبا هستند و جاذبه های توریستی بیشماری دارند. قشم یکی از جزایر زیبای ایران است که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم. با توجه به شرایط اقلیمی ایران فصل مناسب سفر به قشم یکی از مطالب مهمی است که باید حتما در مورد آن صحبت شود. با توجه به هدف سفر شما به این جزیره می توان مشخص نمود که چه فصلی می تواند مفید باشد. فصل مناسب سفر به قشم برای کسانی که شیفته مکان های توریستی و دیدنی آن شده اند خیلی مهم است و باعث می شود تا بهتر برنامه ریزی های خود را انجام دهند.

بهترین فصل سفر به قشم
چه زمانی مناسب سفر به قشم می باشد

اگر شما مایل به سفر به جزیره قشم هستید و میخواهید برای سفر خود برنامه ریزی خوبی داشته باشید بهتر است تا این مطلب را از دست ندهید.

چرا زمان سفر به جزیره قشم مهم است؟

کسانی که دائم در حال سفر می باشند می دانند که برنامه ریزی برای سفر یک امر مهم است و ایده عال ترین حالت  آن است که طبق برنامه پیش بروند. معمولا برای سفر هایی که به منظور خرید انجام می شود زمانی را در نظر میگیرند که شهر مقصد (منظور ما در این مقاله قشم می باشد) در خلوت ترین حالت خود باشد. زیرا هم قیمت ها متعادل شده است و هم در شلوغی نمی مانید. اما اگر هدف از سفر این است که تفریح داشته باشید؛ ابتدا باید ببینید که در کدام فصل مکان های دیدنی شروع به کار می کنند و از چه امکاناتی استفاده می کنند. در خصوص قشم باید گفت تفریحات آبی از اولویت های سفرتان باشد زیرا خاطره خوشی را برایتان رقم خواهد زد.

معمولا این تفریحگاهها زمانی کار می کنند که مشتریان زیادی داشته باشند پس فصلی مناسب سفر تفریحی است که مسافران به سمت قشم سرازیر می شوند.

بهترین فصل برای سفر تفریحی به قشم

همانطور که گفته شد اگر می خواهید به منظور تفریح به قشم سفر کنید می بایست در زمانی به این جزیره بروید که هم تمامو کمال از امکاناتش استفاده نمایید هم عوامل محیطی و آب و هوایی شما را اذیت نکند.

از آنجایی که قشم آب و هوایی گرم و شرجی دارد بسیاری از مردم فصل زمستان را برای رفتن به این جزیره انتخاب می کنند. اما به این دلیل که حجم زیادی از مسافرین وارد این جزیره می شود و این قضیه می تواند مشکل ساز باشد.

فصل تفریحی قشم
بهترین زمان برای تفریح در قشم

 مخصوصا که الان با ویروس کرونا هم رو به رو هستیم؛ بهتر است اواسط فصل پاییز تا اوایل فصل زمستان را انتخاب نمایید که هم هنوز انقدر هوا خنک نشده است که مسافرین سرازیر شوند و نه آنقدر گرم است که اذیت شوید و از سفر خود لذت نبرید.

فصل مناسب سفر به قشم برای خرید

خیلی ها جزیره قشم را انتخاب می کنند برای خرید کردن زیرا این جزیره در منطقه آزاد قرار دارد و بسیاری از اجناس با قیمتی ارزان در آن یافت می شود. اما کدام فصل مناسب سفر به قشم برای خرید است؟ بهتر است زمانی را انتخاب کنید که کمترین مسافر در جزیره قشم حضور داشته باشد.

 این کار را برای این انجام دهید چون بسیاری از قیمت ها به دلیل ازدحام جمعیت و وجود زیاد خریداران بیشتر از حد معمول خود هستند. شلوغ ترین زمان جزیره قشم 3 ماه زمستان و ایام نوروز است؛ که بیشتر کسانی در این زمان به قشم سفر میکنند به قصد تفریح این کار را انجام می دهند.

قبل از سفر ابتدا باید بهترین زمان خرید تور قشم را بررسی کنید و سپس به رزرو بلیط این شهر بپردازید؛ اما شمایی که می خواهی به قسط خرید به قشم سفر کنی و خرید خوبی داشته باشی بهتر است اوایل تابستان یا اوایل پاییز به این جزیره بروید. سه ماه تابستان قشم خلوت ترین دوران خودش را سپری میکند. این به این دلیل است که گرمای جزیره واقعا طاقت فرساست؛ اگر می توانید این گرمای شدید را تحمل نمایید، می توانید از این خلوتی استفاده کرده و سفر اقتصادی خوبی به این جزیره داشته باشید.

چه رویداد هایی در جزیره قشم مهم می باشد؟

فصل مناسب سفر به قشم برای دیدن رویداد های مهم برای کسانی خوب است که به دنبال ماجراجویی می گردند. مهمترین رویدادی که در جزیره قشم برگزار می شود و اکثر مردم در آن شرکت می کنند، نوروز صیاد است. خیلی از توریست ها برای دیدن این مراسم به قشم می روند و در این جشن شرکت می کنند.

رویداد های مهم جزیره قشم
چه رویداد هایی در جزیره قشم مهم می باشند

در این مراسم صیادان دیگر به صید نمیروند و لباس محلی می پوشند به دور هم جمع شده و به رقص و پایکوبی می پردازند. از جمله کار هایی که در این مراسم انجام می شود به شرح زیر می باشد:

  • رقص های محلی برای آغاز فصل جدید صیادی
  • شنا کردن و غواصی کردن
  • هوا کردن بادکنک های کاغذی رنگارنگ
  • مسابقات مختلف مفرح
  • قایقرانی با قایق پارویی
  • مسابقاتی که مخصوص بانوان طراحی شده است
  • غرفه های صنایع دستی مخصوص قشم
جمع بندی

فصل مناسب سفر به قشم با توجه به هدف شما مشخص می شود. با خواندن این مطلب در می یابید که کدام فصل برای سفر به قشم خوب است.

سوالات متداول فصل مناسب سفر به قشم

  1. بهترین زمان برای تفریح در قشم چه فصلی است؟
    بهترین فصل برای تفریح در قشم از اواسط پاییز است تا اواسط بهار که هوا خنک بوده و اکثر تفریحات این جزیره به راه میباشد.

  2. بهترین زمان برای خرید در جزیره قشم چه فصلی است؟
    بهترین زمان برای خرید در جزیره قشم هنگامی است که تعداد مسافرین کمترین میزان ممکن است. زیرا هم قیمت ها متعادل شده و هم خلوتی جزیره باعث رفت و آمد راحتی را برای شما می شود.

  3. سفر زمینی به قشم بهتر است یا هوایی؟
    این که به چه صورت به قشم سفر کنید بسته به زمان و برنامه ریزی شما برای سفر دارد. اگر زمانی محدود دارید سفر هوایی گزینه خوبی است اما اگر به اندازه کافی زمان دارید می توانید زمینی سفر کنید تا از زیبایی های بین راه لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *